به گزارش پردیسان آنلاین از اصفهان، منصور فخاران امروز_ دوشنبه چهارم فروردین_ در بازدید از وضعیت جادههای غرب استان اصفهان، وضعیت خدماترسانی راهداری در تیران را بررسی و اظهار کرد: هوشمندسازی خدمات راهداری و حمل و نقل جادهای جزو مهمترین برنامههای این سازمان است تا مسافران و رانندگان با کیفیت خدمات از آن بهره ببرند.
وی افزود: مسافران از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بالغ بر یک ۴۰۰ هزار خدمت از سامانه وب سایت و نرم افزار ۱۴۱ دریافت شده که نسبت به سال قبل رشد ۴۲ درصدی داشته است.
معاون توسعه فناوری و هوشمند سازی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور ادامه داد: علاوه بر خدمات دیجیتال، بالغ بر یک میلیون ۲۰۰ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ برقرار و از وضعیت راهها با خبر شدهاند.
فخاران خاطرنشان کرد: همین خدمات دیجیتال و هوشمند سامانه ۱۴۱ اطلاعات مورد نیاز را در اختیار رانندگان و مسافران قرار داده تا آنان نسبت به وضعیت مقصد و جادههای سفر خود با خبر شوند و در شرایط بحرانی، مسیر دیگر را انتخاب کنند.
وی در خصوص میزان ترددهای نوروزی در جادهها نیز گفت: همزمان با آغاز طرح نوروزی تا کنون بالغ بر ۱۵ میلیون تردد در سامانههای راهداری و حمل و نقل جادهای ثبت شده است.
معاون توسعه فناوری و هوشمند سازی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور یادآور شد: نیروهای راهداری در سطح جادهها مستقر و خدمات رسانی میکنند و در شرایط سخت و بحرانی بارشها اقدام لازم را برای تسهیل تردد و رفع موانع انجام دادند.
استقرار نیروهای راهداری در جادههای استان اصفهان
فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان از استقرار نیروهای این سازمان در جادههای خبر داد و گفت: خدمات رسانی به مسافران توسط اکیپهای سیار و در حال تردد و همچنین مستقر در راهدارخانهها و ایستگاههای امنیت و سلامت انجام میشود.
وی ادامه داد: ایستگاههای امنیت و سلامت و نوروزگاههای روستایی در استان اصفهان برای خدمت رسانی و رفع خستگی مسافران مستقر شده که در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان اضافه کرد: همزمان با شبهای قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع) پنج موکب جادهای از سوی مردم برپا و خدمات رسانی به مسافران صورت گرفت.