خدمات چت آنلاین کتابخانه ملی ایران از امروز افزایش یافت.
به گزارش پردیسان نوین به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با توجه به فراگیرشدن بیماری کرونا و تعطیلی تالارهای کتابخانه ملی و عدم امکان ارائه خدمات حضوری به کاربران کتابخانه ملی و به منظور کمک به آن دسته از افرادی که جهت پژوهش های خود نیازمند مشاوره های اطلاعاتی و منابع موردنیاز خود هستند، اداره کل اطلاع رسانی کتابخانه ملی خدمات مرجع مجازیِ خود را نسبت به قبل گسترش داده و تا حد امکان تلاش دارد فعالیت های خود را در این حوزه ارتقا دهد.
لازم بذکر است خدمات مرجع مجازی کتابخانه ملی این امکان را در اختیار افراد قرار می دهد که بتوانند بدون نیاز به حضور در محل کتابخانه نیازهای اطلاعاتی و پرسش های مرجع خود را با کارشناسان مرجع مجازی ازطریق پست الکترونیکی،گفتگوی همزمان (چت آنلاین ) ، پرسش و پاسخ در شبکه های اجتماعی وارسال پیامک درمیان گذاشته و پاسخ دریافت کنند.
به همین منظور خدمات چت آنلاین که پیش از این روزی ۲ ساعت امکان پذیر بود ، از امروز (سوم اردیبهشت ماه ) به روزی ۵ساعت ( از ساعت ۹ الی ۱۴ ) افزایش می یابد.
کاربرانی که پرسش و نیازهای اطلاعاتی دارند می توانند به وب سایت این بخش به آدرس http://chat.nlai.ir/ مراجعه کرده و با کتابداران مرجع کتابخانه ملی به صورت آنلاین گفتگو کنند.
ضمنا برای استفاده از سایر خدمات مرجع مجازی نیز می توانند به صفحهhttp://www.nlai.ir/ask مراجعه کرده و از طریق فرم های آفلاین و یا پرسش های پیامکی ، سوالات خود را طرح کرده و پاسخگویی به سوالات آنها بر اساس منابع و امکانات موجود کتابخانه ملی و مطابق با خط مشی خدمات مرجع مجازی کتابخانه، در اولین فرصت زمانی صورت خواهد پذیرفت.