رئیس هیئت کشتی اصفهان گفت: قهرمان‌پروری را سرلوحه کارمان قرار می‌دهیم تا بتوانیم کشتی‌گیران بیشتری را در قالب تیم‌ملی داشته باشیم.

مصطفی میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در خصوص روند هیئت کشتی اصفهان در سال گذشته اظهار کرد: شروع قهرمانی و اعزام ملی‌پوش در رده‌های پایه در هر دو بخش فرنگی و آزاد در برنامه‌ای که برای سال ۱۴۰۲ تعیین کرده بودیم که این امر پس از دو دهه محقق شد و توانستیم در رده نونهالان ملی‌پوش برای مسابقات آسیایی تایلند اعزام کنیم. در رده بزرگسالان و جوانان نیز پس از دو دهه در قالب تیم ملی در هر دو رده به مسابقات بین‌المللی اعزام شدند و توانستند روی سکو بایستند. هدف ما پس از استعدادیابی و پرورش استعدادهای سال گذشته، در سال جاری اعزام ملی‌پوش به مسابقات جهانی داشته باشیم.

وی افزود: توجه باشگاه‌های بزرگ به رشته اول کشور برای ایجاد انگیزه مربیان و ورزشکاران و نگاه متفاوت مسئولان استانی برای گرفتن میزبانی مسابقات بین‌المللی جزو کمبودهای ما است تا با رفع این موضوعات روند رشد ما افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان بیان کرد: طبق آمار و ارقام در سال گذشته پس از دو دهه، بیست نفر از کشتی‌گیران اصفهانی روی سکوی کشوری ایستادند که این موضوع بی‌سابقه بوده است و این موضوع نشان‌دهنده عملکرد خوب مربیان و هیئت کشتی اصفهان است.

وی در خصوص مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به میزبانی اصفهان عنوان کرد: بخش کشتی پهلوانی مربوط به هیئت کشتی اصفهان است و ما هر مقدار که بتوانیم به آن‌ها کمک خواهیم کرد. سال گذشته نیز جوانان کشتی‌گیر اصفهانی به مسابقات کشتی کشوری اعزام و حائز رتبه شدند.

میرزایی تصریح کرد: سال گذشته هیئت کشتی استان اصفهان در بخش عمرانی هیئت نمونه شد و این موضوع ادامه‌دار است، چرا که معتقدیم زیرساخت‌ها برای کشف استعدادها باید مهیا شود و پس از آن قهرمان‌پروری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم تا بتوانیم کشتی‌گیران بیشتری را در قالب تیم‌ملی داشته باشیم.