ایرج حریرچی  روزپنجشنبه در حاشیه ستاد استانی مبارزه با کرونا  البرزدر جمع خبرنگاران  افزود:  براین اساس افرادی که تماس نزدیک با بیماران داشته اند باید قرنطینه شوند تا این روند نزولی بیماری در البرز حفظ شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه البرز دومین استان پرتراکم کشور است و رفت و آمد بسیار سنگین در […]

ایرج حریرچی  روزپنجشنبه در حاشیه ستاد استانی مبارزه با کرونا  البرزدر جمع خبرنگاران  افزود:  براین اساس افرادی که تماس نزدیک با بیماران داشته اند باید قرنطینه شوند تا این روند نزولی بیماری در البرز حفظ شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه البرز دومین استان پرتراکم کشور است و رفت و آمد بسیار سنگین در آن وجود دارد و از ظرفی با توجه به خصوصیات جغرافیایی آن از حیث ابتلا به کرونا شدیدا نگران وضعیت این استان بودیم.

حریرچی گفت: با تدابیر انجام شده میزان شیوع کرونا در البرز و مرگ و میر ناشی از آن به طرز بسیار قابل توجهی کاهش یافته اکنون در مرحله سیر نزولی این  بیماری در این استان هستیم بابت این مهم از مقامات استانی و دانشگاه علوم پزشکی البرز قدردانی می شود.

معاون وزیربهداشت و درمان خاطرنشان کرد: تراکم بالای جمعیت در البرز و انجام ۳۵۰ هزار سفر روزانه بین البرز و تهران،  وجود یک میلیون نفر ساکن حاشیه نشین در این استان و همچنین‌سفرهای مردم البرز به نقاط غربی و شمالی کشور ضرورت رعایت فاصله اجتماعی در البرز را به  بازگشایی های بخش های مختلف و رعایت مسایل بهداشت فردی دوچندان می سازد.