کنفدراسیون فوتبال آسیا سیدبندی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین، وبگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا سیدبندی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴-۲۰۲۳، را اعلام کرد تا ۴ نماینده کشورمان سید خود را بدانند.

قرار است قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴-۲۰۲۳، در مقر AFC در کوالالامپور، بیست‌وچهارم آگوست ۲۰۲۳، ساعت ۱۶:۰۰ برگزار شود. در این قرعه‌کشی که تیم‌ها به ۱۰ گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند، تیم‌هایی از منطقه غرب در گروه‌های A تا E قرار می‌گیرند، در حالی که شرکت‌کنندگان در منطقه شرق مکان‌های خود را در گروه‌های F تا J پیدا می‌کنند.

*سیدبندی منطقه غرب در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

منطقه غرب

سید ۱: الاتحاد (عربستان)، پرسپولیس (ایران)، السد (قطر)، پاختاکور (ازبکستان)، الهلال (عربستان)

سید ۲: سپاهان (ایران)، الدحیل (قطر)، اف سی نسف قارشی (ازبکستان)، الفیحا (عربستان)، نساجی مازندران (ایران)

سید ۳: الفیصلی (عربستان)،استقلال (تاجیکستان)، نیروی هوایی (عراق)، بمب سیتی (هند) و آخال (ترکمنستان)

سید ۴: العین (امارات)، (برنده بازی پلی‌آف النصر عربستان سعودی یا شباب الاهلی (امارات)، (برنده پلی‌آف تراکتور / شارجه امارات)، (برنده العربی (قطر) / اجمک (ازبکستان)، (برنده پلی‌آف الوکره قطر / بوبهار ازبکستان)

در این سیدبندی پرسپولیس در سید اول در کنار الاتحاد و الهلال افتاد، در نتیجه شاگردان گل‌محمدی در قرعه‌کشی مرحله گروهی با تیم نیمار و بنزما رقیب نمی‌شوند. احتمال رقابت پرسپولیس با النصر با رونالدو که در سید چهارم قرار دارد، وجود دارد.

احتمال رویارویی سپاهان و نساجی با الهلال و الاتحاد وجود دارد. تراکتور در صورت صعود به مرحله گروهی با یاران رونالدو رقیب نمی‌شود، اما احتمال دارد با نیمار یا بنزما رقابت کند.