مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر شاهد استقبال سرمایه‌گذاران از اجرای پروژه‌های مشارکتی در این منطقه هستیم که به نظر می‌رسد منطقه را از نظر درآمدی غنی کند.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های این دوره مدیریت شهری در تأمین منابع مالی پروژه‌ها و اجرای آن به‌صورت مشارکتی است، در منطقه ۵ شهرداری اصفهان نیز پروژه‌هایی با این روش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پروژه‌هایی به‌عنوان سرمایه‌گذاری در منطقه ۵ شهرداری اصفهان تعریف شده است که با اعلام فراخوان، سرمایه‌گذاران در آن مشارکت خواهند داشت تا به افق روشنی دست پیدا کنیم و شهرداری از اندوخته حاصل از آن، برای اجرای دیگر پروژه‌های منطقه استفاده کند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به اراضی موجود در منطقه ۵، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه ساخت‌وساز است، بنابراین با توجه به حرکت جهان‌شهرها به سوی شهر هوشمند، لزوم توجه به این موضوع نیز احساس می‌شود.

کارگر با بیان اینکه رسیدن به شهر هوشمند نیازمند گام‌های بلند بوده و همت مدیریت ارشد شهر نیز بر همین موضوع است، اضافه کرد: پروژه‌های مشارکتی منطقه ۵ شهرداری اصفهان در سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد و به نظر می‌آید این منطقه از نظر درآمدی غنی شود، اما باید این اقدامات مداوم باشد و همزمان با پروژه‌های عمرانی، به حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد استقبال سرمایه‌گذاران از اجرای پروژه‌های مشارکتی در این منطقه هستیم که به نظر می‌رسد منطقه را از نظر درآمدی غنی کند، گفت: در سال‌های گذشته مجموعه پارکینگ و مبلمان شهری متروپل در مکان کارخانه صنایع پشم احداث شد که یکی از پروژه‌های شاخص تجاری اداری شهر اصفهان به‌شمار می‌رود، همچنین مجموعه مسکونی تجاری رودکی و مجموعه ورزشی تنیس سپاهان‌شهر که قرارداد آن به‌صورت BOLT منعقد شده، در حال بهره‌برداری است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از سرمایه‌گذاری در محدوده چشمه طوطی در منطقه ۶ شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: ۷ پلاک این محدوده را شهرداری منطقه ۵ از شهرداری منطقه ۶ خریداری کرده و مقرر شده است این پلاک‌ها از طریق مشارکت با بخش خصوصی تکمیل شود.

کارگر با اشاره به پروژه‌های شاخص منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: در محدوده گل نرگس، ۵ بلوک مسکونی و در مجموع ۴۵۰۰ واحد مسکونی وجود دارد که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به بلوک ۱۲ اشاره کرد که با مشارکت شرکت توسعه مسکن در حال ساخت است و در مراحل نازک‌کاری قرار دارد.‌

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های شاخص محدوده گل نرگس، مجموعه مسکونی گل نرگس ۳۱ بوده که با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری زاینده‌رود در حال تکمیل است، همچنین بلوک ۲۶ در مرحله سفت کاری و بلوک ۳۴ در مرحله فونداسیون قرار دارد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه تجاری خدماتی میدان غدیر سپاهان‌شهر، اضافه کرد: قرارداد این پروژه به‌صورت مشارکتی با مؤسسه ملل انجام شد و هم‌اکنون در مرحله سفت‌کاری قرار دارد؛ همچنین مجموعه اداری تجاری سپنتا در سپاهان‌شهر در حال نازک‌کاری است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

کارگر با تشریح پروژه‌های مشارکتی فعال در محدوده کوه صفه گفت: در کوه صفه، پروژه مشارکتی دم‌نوش‌خانه گیاهان‌دارویی پارک کوهستانی صفه به‌صورت BOLT انجام شده است، همچنین در این محدوده فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری همچون تلویزیون شهری، زیپ‌لاین، پل معلق شیشه‌ای، مجموعه غذایی پاچنار و مجموعه غذایی میدان گردهمایی نیز در نظر گرفته شده و قرار است با کمک بخش خصوصی اجرا شود.