عباس حلوایی زاده در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به اهمیت تعیین نوع مصالح قبل از طراحی، اظهار داشت: مشخصات فنی مصالح باید قبل از طراحی اخذ شود و محاسبه کننده بر اساس مشخصات فنی طراحی پروژه را پیش ببرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: نوع آلماتور خاصی که در عرشه پلی استفاده میشود یک مقاومت تسلیم و توانایی و مقاومت فشاری دارد که بر اساس آن، عرشه طراحی میشود پس باید قبل از طراحی این مقاومت و توانایی تعیینشده باشد.
حلوایی زاده بابیان اینکه درصورتیکه مصالح تغییر کند متناسب با آن طراحی هم متفاوت میشود، تأکید کرد: در بخش فنی هم میشود تغییراتی را بر اساس مصالح اعمال کرد اما کار سخت است.
وی در رابطه با استفاده از مصالح پروژه سه سطحه ولیعصر(عج) تأکید کرد: در این پروژه هم قبل از طراحی تمام آزمایشها انجام شد و وارد گود شدیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: آزمایشها تخریبی نئو پرن های پل ولیعصر(عج) تنها در آزمایشگاه دانشگاه امیرکبیر تهران انجام میشد که این آزمایشات نیز انجام شد و بعد از تائید همه استانداردها شروع به اقدام کردیم.
حلوایی زاده از استفاده از بتن تولید داخل در پروژههای شهری هم خبر داد و گفت: درزمینه بتن بسیار پیشرفت کردیم و مقاومتهای بسیار بالایی در ایران وجود دارد و در این زمینه در پروژههای شهری مشکلی نداشتیم.
وی به تأمین میلگرد نیز اشاره کرد و گفت: میلگرد یکی از ملزومات اساسی کار ماست که در حال حاضر تمام کارخانههای تولید داخل میلگرد بهویژه بعضی از کارخانههای خاص میتوانند تمام مقاومتها را تحویل بدهند و از این نظر هم در پروژهها مشکلی نداشتیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به برخی مصالحی که درزمینه تولید داخلی آنها مشکلاتی وجود داشت، افزود: در دو سه بخش ازجمله درز انبساط و نئوپرنها و استندها تأمین نمونههای خوب داخلی مقداری اذیت کننده بود که با پیشرفتهای صورت گرفته این نگرانی هم برطرف شده است.***