استاد دانشگاه: تهیه محتواهای الکترونیکی پیشنیاز آموزش مجازی است

پریسا خانعلی روز جمعه در گفت و گو با پردیسان نوین افزود: محتواهای الکترونیکی متناسب مانند محتواهای قابل ارسال، هوشمند و ساختاریافته بر پایه نرم‌افزارهای مفید، سطح یادگیری دانش آموزان را بالا می‌برد و البته معلمان هم باید با انطباق بیشتر خود با فضای مجازی، با شناخت مزایا و نقاط قوت از آن بدرستی استفاده کنند.

وی کمبود زیرساخت‌های فنی، آشنایی کم نسل پشین معلمان با برنامه‌های فضای مجازی امروزی و وجود نظام آموزشی یک سویه را مهم‌ترین چالش‌های آموزش الکترونیکی دانست و اظهارداشت: توسعه شبکه‌هایی در کشور برای حمایت و پشتیبانی از آموزش مجازی تاثیرات بهتری برای دانش‌آموزان به همراه خواهد داشت.

استاد علوم تربیتی و رفتاری دانشگاه آزاد اصفهان، کاهش استرس و فشارهای روانی در دانش‌آموزان، افزایش سرعت در انتقال اطلاعات و داده‌ها، ارزشیابی راحت‌تر از آموخته‌ها و صرفه جویی در زمان و کاهش خطر برای فرزندان در بحران‌هایی مانند شیوع ویروس کرونا را از جمله مزایای آموزش الکترونیکی برشمرد.

خانعلی خاطرنشان کرد: البته ذکر این نکته ضروری است که بر اساس فرایند و الگوهای یادگیری و تربیتی، آموزش الکترونیکی را نمی‌توان بطور کامل جایگزین آموزش حضوری در کلاس درس دانست و آن را باید بعنوان نقش مکمل در نظر گرفت بویژه در کشور ما که محصلان کمتر با این روند و فرایند آشنایی داشته‌اند و ممکن است تا مدتی برای وفق دادن خود با آن زمان نیاز باشد.

وی اضافه کرد: آموزش الکترونیکی برای آن دسته از افرادی که به دلایلی مانند محدودیت‌های زمانی و مکانی و یا به دلیل هزینه امکان یادگیری حضوری و معمول را ندارند فرصت‌های یادگیری فراهم می‌کند، اما اثربخشی دوره‌های حضوری بویژه در مباحث تربیتی از آموزش‌های مجازی بیشتر است.

استاد علوم تربیتی و رفتاری دانشگاه آزاد اصفهان ، همکاری بیشتر والدین با کودکان برای یادگیری را لازم دانست و گفت: بویژه در فرایند آموزش‌های مجازی، پدر و مادر باید بیشتر مراقب فرزندان باشند تا ذهن و فکر او به درس و کلاس معطوف باشد.

خانعلی ادامه داد: والدین همچنین باید در فرایند آموزش مجازی، مسوولیت پذیری را به فرزندان بیاموزند به این معنا که دانش آموز یاد بگیرد که عدم حضور او در کلاس نباید دلیلی بر بی نظمی و بازیگوشی باشد.

اکنون بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان به تحصیل مشغول هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=88234

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: