رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با تاکید بر اجتناب از خرید پاستیل‌های باز و فله‌ای گفت: حلیت پاستیل‌های دارای نشان سیب سلامت سازمان غذا و دارو مورد تایید است.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از سازمان غذا و دارو، حسین رستگار اظهار کرد: تنها پاستیل‌هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز دارند از نظر حلیت مورد تأیید است و سایر پاستیل‌های بدون مجوز موظف به کسب مجوز سلامت و حلیت از این سازمان برای قابلیت مصرف انسانی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پاستیل‌های باز و فله‌ای بدون مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شده است، افزود: در این پاستیل‌های باز و فله ممکن است از ژلاتین‌های خوکی و حیوانات غیر حلال دیگر چون ماهی غیر حلال یا سایر حیوانات غیر حلال استفاده شده باشد.

رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیشترین مخاطب مصرف پاستیل کودکان هستند، اظهار داشت: بهتر است والدین نسبت به مصرف پاستیل‌های غیر مجاز مراقبت کنند، چراکه هم از نظر سلامت و بهداشت زیر سوال هستند و امکان آلودگی با ژلاتین‌های حاصل از موجودات حرام گوشت در آنها وجود دارد و هم از منظر حلیت اطمینانی به آنها نیست.