مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از ارزآوری و درآمدزایی مرز پرویزخان موثر در توسعه اقتصادی منطقه خبر داد و گفت: بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در سه ماه نخست سال‌ جاری از مبدا گمرک پرویزخان صورت گرفت.

به گزارش پردیسان آنلاین از کرمانشاه، علی اصغر عباس‌زاده در دیدار با علی نیک شمار مدیرکل دیوان محاسبات استان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت درآمدی ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویزخان یکی از اهرم‌های مهم در پیشبرد توسعه استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در سه ماهه نخست سال‌جاری از مبدا گمرک پرویزخان صورت گرفت، افزود: ارزآوری این رویه و درآمدزایی آن می‌تواند در توسعه اقتصادی منطقه، مهم و اثرگذار باشد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با تشریح وضعیت و شرایط موجود در گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مثبت مرزهای استان کرمانشاه با داشتن ۳۶۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق در گرو توجه، همکاری و حمایت جدی دستگاه‌های اجرایی این استان است.

در این دیدار علی نیک‌شمار، مدیرکل دیوان محاسبات کرمانشاه از جایگاه مهم دیوان محاسبات به‌عنوان یک دستگاه نظارتی یاد کرد و ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی به‌دنبال راهنمایی در پیشبرد امور و پرهیز از فساد در دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی با اشاره به تلاش و نقش محوری این سازمان در اعتمادسازی و نظم‌دهی مالی عنوان کرد: دیوان محاسبات به‌دنبال آن است تا مشاوری امین برای دستگاه‌های اجرایی باشد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمانشاه گفت: هرچقدر تعامل میان دستگاه اجرایی و دیوان محاسبات بیشتر باشد، به‌طور قطع تخلفات اداری کمتر خواهد شد.