حسین شهابی یادداشت خود را چنین آغاز کرده است : حدود ۲۷ سال تجربه فعالیت در عرصه های روابط عمومی و رسانه بعنوان مشاور و یا مدیر روابط عمومی و روزنامه نگار چند درس بزرگ به بنده داده که با شما بزرگواران مخاطب به اشتراک می گذارم ۱. اولین نوع ارتباط و صادقانه ترین آن برقراری […]
حسین شهابی یادداشت خود را چنین آغاز کرده است : حدود ۲۷ سال تجربه فعالیت در عرصه های روابط عمومی و رسانه بعنوان مشاور و یا مدیر روابط عمومی و روزنامه نگار چند درس بزرگ به بنده داده که با شما بزرگواران مخاطب به اشتراک می گذارم
۱. اولین نوع ارتباط و صادقانه ترین آن برقراری ارتباط هر انسان با جان و درون خویشتن است و این گفت و گوی درونی با خود در خلوت و تنهایی رخ می دهد و اگر منتقدانه باشد باعث خود شکوفایی می شود .
۲. دومین نوع ارتباط برقراری رابطه با اعضای خانواده اعم از پدر و مادر و خواهر و برادر و همسر و فرزندان است که بیشتر پایه ارتباطات عاطفی و بر مبنای تخلیه هیجانات درونی است .
در این نوع ارتباط با مقایسه ای بین نسلی درخواهیم یافت که خانواده های دیروز ارتباط عاطفی و چهره به چهره بیشتری داشته اند تا خانواده های معاصر .
۳. سومین نوع ارتباط را می توان ارتباط بین فردی و شهروندی عنوان نمود به عبارتی وقتی فردی با همسایه، فامیل ، هم محله ای ، هم روستا و همشهری تعامل و ارتباط دارد باید مبانی ارتباطات شهروندی را بیاموزد و به دیگران بیاموزاند.
۴. ارتباط روابط عمومی و رسانه ای شاید فراگیرترین و مهمترین عامل ارتباط بین انسانها در عصر اطلاعات و امروز باشد به زبان دیگر وقتی شما از طریق تلفن همراه و یا تب لت و رایانه و لب تاپ و تلویزیون و رادیو و فیلم و نمایش و موسیقی و رسانه های اجتماعی وارد روابط اجتماعی و انسانی با افراد دیگر می شوید اینجاست که کار شما بسیار پیچیده تر خواهد شد چرا که بخشی از فضا سازی این روابط متاسفانه عاری از اخلاق و صداقت است و هر جا که ارتباطات رسانه ای شفاف و مبتنی بر اهداف مشخص رشد و توسعه فردی یا اجتماعی باشد توصیه می شود در آن بستر بیشتر بمانید که زایش و رویش های فکری هم دارد .
۵. ارتباط بین ملت ها و جغرافیای سیاسی در جهان نیز تا انجا شایسته ی انجام و تقویت است که به پایه های خرده فرهنگ ها و باورهای هر کشوری لطمه وارد نشود و صلح و دوستی و اهمیت محیط زیست و نیکوکاری و نوعدوستی و کمک به یکدیگر در شرایط سخت زندگی مانند سیل و زلزله و آتشفشان و کرونا باید به یک اشتراک زبان جهانی تبدیل شود والبته این از آرزوهای انسانهای توسعه یافته و آینده نگر است .
از آنجا که بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات شناخته می شود امیدوارم که سیاست گزاران و کارگزاران و مدیران و کارشناسان روابط عمومی و رسانه در جهت افشاندن بذر مهر و محبت و صلح در بین روابط پنج گانه فوق موفق و سربلند باشند .
Wednesday, 27 November , 2024