محمدتقی رفیعی در گفتوگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به جایگاه مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان بهعنوان پل ارتباط مستقیم شهروندان و مدیریت شهری اظهار کرد: تمام درخواستها و پیامهایی که شهروندان از سال ۹۷ تا این لحظه به سامانه ۱۳۷ اعلام کردهاند، با دقت ثبت و بایگانی شده و سوابق آنها همچنان موجود است.
وی افزود: یکی از مزیتهای بزرگ سامانه ۱۳۷ تهیه بانک جامع از نیازها و درخواستهای شهروندی به تفکیک موضوع، منطقه، محله و واحدهای اجرایی است که اطلاعات آن بهصورت کمی و کیفی تحلیل شده و به فراخور نیاز مدیریت شهری گزارش آن در اختیار معاونتها و سازمانهای شهرداری برای سیاستگذاری قرار میگیرد.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه هر پیام و تماس در واقع صدای یکی از شهروندان دغدغهمند شهر اصفهان است که در قالب یک خدمت برای مردم دنبال میشود، تصریح کرد: برخی از درخواستهای مردمی با توجه به ماهیت موضوع، نیازمند زمان، بررسیهای کارشناسی یا تأمین بودجه است.
وی ادامه داد: درخواستهایی که در زمینههایی همچون نظافت شهری، جمعآوری زباله، هرس درختان، آفتزدایی، رفع سد معبر یا موارد خرد عمرانی و ترافیکی قرار دارد، در ردیف بودجه جاری شهرداری قابل اجرا و پیگیری است که معمولاً فوریت دارند یا در بازه زمانی کوتاه قابلیت تحقق خواهند داشت.
رفیعی با اشاره به نوع دیگری از درخواستها که به بودجههای محلی و منطقهای نیاز دارد، گفت: بعضی درخواستها از جنس پروژههای گستردهتر عمرانی هستند؛ همچون اصلاح شیب معابر، اجرای جدولگذاریهای جدید یا پروژههای لکه گیری آسفالت محدودهای از شهر یا روکش کامل آسفالت یک خیابان و معمولاً در قالب طرحهای سالانه عمرانی تعریف میشود و طبیعی است که اجرای آنها زمانبرتر شود اما این به معنی رها شدن پیامهای مردم نیست.
وی با بیان اینکه هیچ پیام یا درخواست مردمی از چرخه بررسی سامانه ۱۳۷ خارج نمیشود، خاطرنشان کرد: حدود ۵۵۰۰ درخواست عمرانی ثبت شده در کارتابل اجرایی سامانه ۱۳۷ از این نوع احصا شده که همگی نیازمند تأمین اعتبار ویژه هستند این موارد بهصورت تفکیکشده و با ذکر آدرس دقیق در محلات مختلف شهر به عنوان «بسته پروژههای عمرانی محلات» به معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان ارسال شده است تا در سند بودجه ۱۴۰۵ ردیف اعتبار آن تعیین شود.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: هماکنون همزمان با فصل تدوین بودجه در شهرداری اصفهان، مجموعهای از جلسات تخصصی با معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی در حال برگزاری است تا این درخواستهای انباشتهشده بهصورت دقیق در ردیفهای بودجهای پیشبینی و به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شود و پس از تصویب بودجه و ابلاغ رسمی، اجرای هر یک از این موارد در دستور کار مناطق قرار گیرد.
رفیعی تأکید کرد: مردم اصفهان مسئولانه و با دلسوزی نسبت به محیط اطراف خود حساس هستند و ما در مجموعه اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان، افتخار داریم که این صدا را میشنویم، ثبت میکنیم و برای تحقق آن تلاش میکنیم.
وی با بیان اینکه هدف ما این است که هیچ خواستهای از مردم اصفهان بیپاسخ نماند و هر تماس شهروندی، زمینهساز بهبود کیفیت زندگی در شهر شود، اضافه کرد: حتی اگر سالها از ثبت یک درخواست گذشته باشد، یقین بدانید که آن مطالبه در آرشیو ۱۳۷ زنده بوده و در زمان مناسب با تأمین اعتبار لازم به نتیجه خواهد رسید.