معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: احداث و توسعه پارکینگ در سه نقطه پرتراکم از اولویت‌های ترافیکی منطقه ۴ شهرداری این کلان‌شهر است.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به گستردگی شبکه معابر شهری منطقه ۴ و وجود مراکز تفریحی و خدماتی مهم در این منطقه اظهار کرد: توسعه پارکینگ باغ پرندگان و باغ غدیر و احداث پارکینگ در مجاورت بازار کوثر از از نیازهای شهری و اولویت‌های ترافیکی این منطقه است.

وی با اشاره به بروز تصادفات و مشکلات به‌وجود آمده در بحث حریم و محدوده شهری افزود: اداره کل راه و ترابری استان بنا بر وظایف قانونی خود باید نسبت به ایمن‌سازی و نصب تجهیزات تابلو و علائم در معابر خارج از محدوده شهری اقدام کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به احصا و شناسایی چهار گلوگاه در سطح منطقه ۴ تصریح کرد: برنامه‌ریزی بهینه برای رفع گلوگاه‌های شهری منجر به روان‌سازی ترافیک شبکه معابر منطقه می‌شود.

حق‌شناس با اشاره به هزینه‌های بالای پایه و فونداسیون برای تابلوهای راهنمای مسیر گفت: یکی از ظرفیت‌های شهری در اصفهان وجود عرشه پل‌ها و سازه‌های شهری است که امکان نصب تابلوهای راهنمای مسیر بزرگ را دارد و می‌تواند تا ۵۰ درصد در کاهش هزینه‌ها اثربخش باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در منطقه ۴ شهرداری خاطرنشان کرد: توجه به روشنایی، رویت‌پذیری و ایمنی کانال‌های عابر پیاده، اجرای طرح‌های اصلاح هندسی در سطح منطقه، همچنین اجرای طرح‌های کم هزینه با هدف رفع مشکلات ترافیکی، از شاخص‌های اجرایی در این منطقه است که علاوه بر کاهش معضلات شهری موجب رضایت شهروندان خواهد شد.