شهردار زاهدان گفت: با هدف ایجاد رفاه و شور و نشاط در بین مردم ۳۵۰ هزار مترمربع احداث و بهسازی پارک‌ها در زاهدان توسط شهرداری انجام شده است.

محمدامیر براهویی در حاشیه افتتاح فضای بهسازی شده پارک بلوچ زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: در حوزه توسعه فضای سبز سطح شهر که با هدف ایجاد رفاه و شور و نشاط در بین مردم انجام شده، شهرداری زاهدان دو رویکرد مهم را در پیش گرفته که یکی از این رویکردها بحث احداث پارک‌ها در محلاتی مثل پهنه شمالی زاهدان بود که هیچ سرانه فضای سبزی نداشتند و رویکرد دوم بحث بهسازی پارک‌های قدیمی سطح شهر است.

وی ادامه داد: پارک کودک، پارک وحدت در منطقه زیباشهر، پارک شورا و غیره از جمله پارک‌هایی هستند که احداث شدند و در مجموع حدود ۳۵۰ هزار مترمربع احداث و بهسازی پارک‌ها را انجام دادیم.

شهردار زاهدان افزود: در بحث بهسازی پارک‌های قدیمی، بعضی از آنها پارک‌های هویتی شهر زاهدان هستند که بهسازی پارک بلوچ به عنوان پارک قدیمی شهر، پارک نور، پارک میدان فلسطین، پارک شهر و پارک شادی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه بهسازی پارک بلوچ که یک هکتار بود در دو فاز انجام شد، گفت: در فاز نخست با وجود درخت‌های قدیمی و داشتن فضای سبز، این پارک نیاز به بهسازی داشت که کف پوش و مبلمان شهری آن انجام شد و فاز دوم که حدود پنج هزار متر مربع بود با ایجاد آلاچیق‌ها، سکوها و سرویس‌های بهداشتی به بهره‌برداری رسید.

براهویی تصریح کرد: پارک بلوچ هم با هدف استفاده شهروندان و خانواده‌ها و هم با توجه به اینکه در نزدیکی بازار رسولی و محل تردد مسافران در ایام تعطیلات نوروز است، با هدف اینکه بتوان از این پارک به عنوان فضایی برای مهمانان هم استفاده کرد، بهسازی شده است.

وی یادآور شد: در هفته گذشته دیداری با مدیرعامل توزیع برق استان در شورای اسلامی شهر زاهدان داشتیم که قرار شد اقداماتی در زمینه تقویت روشنایی معابر شهر و بعضی از میادین سطح شهر با همکاری اداره برق در سطح شهر انجام شود.

شهردار زاهدان با بیان اینکه یکی از ایرادات مهمی که این شهر نسبت به بسیاری از مراکز استان‌ها دارد همین بحث کمبود نور است، افزود: امیدواریم با هم‌افزایی که با اداره برق استان انجام شده، مشکل کمبود نور را مرتفع کنیم و فضای معابر شهری و میادین را به سمت و سویی ببریم که خانواده‌ها بتوانند استفاده کنند چرا که شب‌های زاهدان به هوای خوبش معروف است و یکی از شهرهایی است که زیست شبانه می‌تواند در آن مورد استقبال قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم از بسیاری از پروژه‌های اجرا شده مثال پیاده راه خیابان جمهوری و پیاده راه بلوار مطهری که ظرفیت‌های خوبی هستند، استقبال کردند و اگر نورپردازی در این معابر تقویت شود قطعاً زیست شبانه فعال‌تر می‌شود و ترافیک‌هایی که در روز وجود دارد، کمتر می‌شود، همچنین مردم می‌توانند از فضای سبز شهری و گذرهای سلامت احداث شده و یا در حال احداث در شب استفاده کنند.