مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر با اشاره به در پیش بودن دو هفته بسیار گرم گفت: این شرایط موجب خواهد شد شبکه برق کشور تحت فشار بیشتری قرار گیرد زیرا احتمال عبور نیاز مصرف برق از ٧٨ هزار مگاوات وجود دارد و این امر نشانگر رشد ٧.٨ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته است.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حامد احمدی با اشاره به در پیش بودن دو هفته بسیار گرم از نظر افزایش و ماندگاری دما اظهار کرد: این شرایط موجب خواهد شد شبکه برق کشور تحت فشار بیشتری قرار گیرد زیرا احتمال عبور نیاز مصرف برق از ٧٨ هزار مگاوات وجود دارد و این امر نشانگر رشد ٧.٨ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته است.
وی با اشاره به اینکه این میزان به معنای افزایش ۵ هزار و ۵٠٠ مگاواتی مصرف برق و معادل مصرف استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است، تاکید کرد: دو هفته پیش رو به شدت نیازمند اجرای کامل همه برنامه‌های مدیریت مصرف هستیم و در بخش اداری نیز باید مدیران و مسؤولان انرژی ادارات در استفاده از سیستم‌های سرمایشی نظارت بیشتری داشته باشند.
مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر خاطرنشان کرد: با تصمیمات اتخاد شده قرار شد برق اداراتی که مصرف آنها با کنتورهای هوشمند پایش می‌شود و یا در مواردی که با گزارش‌های مردمی اقدام به قطع برق آنها خواهد شد، تنها با اخذ تعهد، دوباره وصل شود.
وی از هموطنان خواست کرد تا برای حفظ پایداری شبکه برق و پیشگیری از بروز مشکلات فنی، نسبت به رعایت راهکارهای مدیریت مصرف برق شامل قرار دادن وسایل سرمایشی گازی روی ٢۴ درجه و دور کند کولرهای آبی اقدام کنند و گفت: مردم می‌توانند عدم رعایت مصرف بهینه برق در همه مراکز خرید، ادارات، روشنایی‌های شهری و غیره را اطلاع دهند.
احمدی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته تلاش خواهد شد تا مراکز تجاری و اداری بسیار بزرگ بین ساعت‌های ١٣ تا ١٨ به منظور مدیریت مصرف برق تعطیل شود، گفت: به همین منظور خواهشمندیم که مشترکان برق در این ساعت‌ها از حضور در مراکز خرید و پاساژها خودداری کنند.