مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: چهارمین مرحله از طرح «محله من محله زندگی» با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در محله اشراق اجرا شد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به اجرای چهارمین مرحله از طرح «محله من محله زندگی» در محله بزرگ اشراق اظهار کرد: در این مرحله از طرح مساحتی به وسعت ۴۵۰۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال از سطح معابر محله آسفالت یا لکه‌گیری شده است.

وی افزود: در معابر این محل ۳۰۰ متر جدول‌گذاری یا ترمیم جدول صورت گرفت و ۵۵۰ متر مربع از بلوک‌فرش پیاده‌روهای معیوب اصلاح و ترمیم شد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در اجرای طرح‌های عمرانی علاوه بر موارد اشاره شده، حفر ۲ حلقه چاه جهت جذب آب‌های سطحی نیز انجام شده است و در مجموع بیش از ۳۷ میلیارد ریال هزینه اقدامات عمرانی این مرحله از طرح، صورت گرفته است.

سلطان‌آقایی با اشاره به جمعیت بالای شهروندان ساکن در این محله بزرگ افزود: در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل، خط‌کشی خیابان‌های محله، خط‌کشی محل عابر پیاده، نصب تابلوها و علائم ترافیکی، نصب سرعتکاه ایمنی و نصب آینه محدب نیز انجام شده است.

وی با اشاره به هزینه ۵ میلیارد ریالی اقدامات ترافیکی در این محله خاطرنشان کرد: ۱۴ کیلومتر خط‌کشی طولی خیابان‌ها، ۳۸ متر مربع خط‌کشی عابر پیاده در معابر، ۱۲۰ خرید و اجرای تابلوی ترافیکی، ۱۴۵ خرید و اجرای سرعت‌گیر، خرید و اجرای جداکننده بتنی به تعداد ۱۰۰ عدد و ۴ خرید و اجرای آینه محدب صورت پذیرفته است.

اجرای طرح «محله من محله زندگی» در محله اشراق با ۵۵ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: در حوزه فضای سبز با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان اقدامات زیادی انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به کاشت گل‌های فصلی، کاشت درخت و درختچه و کاشت چمن در بوستان‌های پارک بنفشه، فرشته، نبوت، بهشت و توحید اشاره کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده، ساماندهی، پاک‌سازی و هرس پارک‌ها و بوستان‌ها نیز به‌صورت ویژه صورت گرفته که در مجموع برای اجرای طرح‌های فضای سبز در این محله بیش از ۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

سلطان‌آقایی افزود: در حوزه زیباسازی اقداماتی همچون خرید و نصب دو ست مبلمان خانواده، خرید و نصب ۵ نیمکت بوستان بنفشه، اجرای نقاشی دیواری کوچه ارغوان با اجرای هنرمندان محله و اجرای پاتوق کوچه تربیت معلم به مساحت ۲۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این خرید و نصب ۴۸ عدد سری چراغ در بوستان بنفشه و شست‌وشو و آب‌گیری آب‌نماهای بوستان‌های محله نیز در دستور کار حوزه نگهداری و تعمیرات بوده و انجام گرفته است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: تسطیح و پاک‌سازی زمین‌های بایر، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، شست‌وشوی معابر، ساماندهی و رنگ‌آمیزی دیوارها، امحای دیوارنگاره‌های تبلیغاتی غیرمجاز و نصب تابلوهای زمان‌بندی قراردادن پسماند تر در ابتدای کوچه‌ها نیز در این طرح اجرا شده است.

اجرای طرح «محله من محله زندگی» در محله اشراق با ۵۵ میلیارد ریال اعتبار

وی افزود: دیدار با خانواده شهیدان قربانی به عنوان دو شهید محله و تجلیل از سه نوجوان نخبه و موفق محله نیز در روز اختتامیه طرح انجام گرفت.

سلطان‌آقایی با اشاره به استقبال شهروندان از اجرای طرح در روز اختتامیه گفت: اختتامیه طرح در ایستگاه ورزش صبحگاهی پارک بنفشه و با حضور صدها نفر از ورزشکاران و ساکنان محله برگزار شد.

وی گفت: حرکت قطار شادی در محله اشراق از صبح تا بعدازظهر، اجرای سرودها و نمایش‌های میدانی در سطح محله، توزیع و نصب پرچم ویژه عید غدیر برای سردرِ منازل، راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی در بوستان فرشته و برپایی ایستگاه صلواتی نیز از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی در این محله بود.