اجرای تکنولوژی جوش فلش بات در جوش درز ریل برای نخستین بار در مترو قم

منصور درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، اظهار داشت: با مطالعات صورت گرفته در حوزه روسازی مترو قم، جوش فلش بات درز ریل برای نخستین بار در خطوط مترو کشور مورداستفاده قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این روش جوشکاری دو ریل با رسیدن به دمای ذوب ۹۰۰ درجه به یکدیگر متصل می‌گردد تصریح کرد: با استفاده از این روش دیگر نیازی به واردات پودر ترمیت که در روش قبلی جوش درز ریل موردنیاز بود مرتفع گردیده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: این نوع از جوش به لحاظ اقتصادی نسبت به جوش های قبلی بهتر بوده و با استفاده از آن، مبلغ نزدیک به ۳۰۰ هزار یورو در تأمین تجهیزات خارجی خط A مترو قم صرفه‌جویی گردیده و سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است.
به گفته وی؛ به علت مکانیزه بودن پروسه جوش، عدم نیاز به ماده افزودنی ثانویه و همچنین کمترین دخالت نیروی انسانی کیفیت این روش جوشکاری به‌مراتب بیشتر از روش‌های مشابه است و عملیات جوش فلش بات در سه دقیقه انجام می‌گیرد، درحالی‌که روش مشابه جوش ترمیت به حداقل ۳۰ دقیقه زمان نیاز داشت.
درویشی با اشاره به اینکه تاکنون جوش های قطار شهری با جوش ترمیت و یا الکترود انجام می‌شد گفت: با توجه به‌سرعت، قیمت و کیفیت روش جوش فلش بات به‌زودی در خطوط مترو کشور جایگزین روش قدیمی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اذعان کرد: دستگاه این نوع جوشکاری اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ وارد مترو قم شده و هم‌اکنون مراحل تست و نظارت آن در حال تکمیل شدن است و عملیات در روزهای آینده آغاز می‌شود.**

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=145046

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: