به گزارش پایگاه خبر ۲۴ قرقیزستان، آژار کاسمالیوا نماینده سازمان پرورش جوانان قرقیزستان در این رابطه گفت: “ما این سؤال را در نظرسنجی قرار دادیم زیرا چندین مورد خودکشی در زمان قرنطینه میان دانش آموزان مشاهده شد. ۴۷ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند دارای حس اضطراب هستند زیرا به چنین سیستم یادگیری عادت […]

به گزارش پایگاه خبر ۲۴ قرقیزستان، آژار کاسمالیوا نماینده سازمان پرورش جوانان قرقیزستان در این رابطه گفت: “ما این سؤال را در نظرسنجی قرار دادیم زیرا چندین مورد خودکشی در زمان قرنطینه میان دانش آموزان مشاهده شد. ۴۷ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند دارای حس اضطراب هستند زیرا به چنین سیستم یادگیری عادت ندارند و حس تماس مستقیم با معلم وجود ندارد. فارغ التحصیلان نگران قبولی در امتحانات و تست جامع کشوری بودند و اینکه چگونه دانش آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.”

اما از آن سو، بسیاری از دانش‌آموزان نیز به برخی مزایای یادگیری از راه دور اشاره کردند. آن‌ها به ویژه اظهار داشتند که در این شیوه آموزش اطلاعات بیشتری از منابع مختلف اینترنتی کسب کردند که این امر باعث افزایش علاقه به دانش‌های جدید و افزایش سطح استقلال می‌شود.

به گفته کاسمالیوا، ” دانش آموزان همچنین خاطرنشان کردند که محیط یادگیری در خانه راحت تر بوده، نیازی به زود بیدار شدن و برنامه ریزی منعطف نیست. علاوه بر این، به نظر آن‌ها یادگیری از راه دور هم فرزندان و هم والدین و معلمانشان را ترغیب به تسلط بر فن آوری و دستیابی به “سطح جدید پیشرفت” می‌کند. تنها ۱۵.۷ درصد از دانش‌آموزان مورد بررسی هیچ مزیتی در شیوه آموزش از راه دور ندیدند.”