معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خوزستان از آغاز به کار مرکز پایش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد.

به گزارش پردیسان آنلاین از خوزستان، محسن حق‌نیا صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز پایش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هدف مدیریت عرضه و تقاضای ناوگان حمل‌ونقل عمومی، رصد و گزارش‌های تحلیلی و ترافیکی لحظه‌ای برای برنامه‌ریزی بهینه سفر زائران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه آغاز به کار کرد.

وی افزود: با راه‌اندازی این مرکز امکان استفاده بهینه از داده‌های جمع‌آوری شده به وسیله سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای و پیش‌بینی تعداد تردد در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی استان امکان‌پذیر است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: در این مرکز گزارش‌های درخواستی دفاتر سازمانی، مراجع ذی‌ربط و رسانه‌ها با هماهنگی مرکز مدیریت راه‌های کشور تهیه می‌شود.

حق‌نیا تصریح کرد: در این مرکز علاوه بر مشاهده آخرین وضعیت تردد در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، اطلاعات نمایش پلاک در محورهای منتهی به این پایانه‌ها، تعداد وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌ها، تعداد صورت وضعیت صادره ناوگان حمل‌ونقل عمومی با استفاده از به‌روزترین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود قابل شناسایی است.