شهردار شیراز با اشاره به آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری ۹۵۰ پروژه در دوره فعلی مدیریت شهری شیراز، گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری طی دو سال منعقدشده است و می‌توان گفت افق بسیار روشنی جلوی روی ما قرار دارد.

به گزارش پردیسان آنلاین از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی هم‌زمان با عید سعید غدیر با حضور در برنامه خوشا شیراز به تشریح عملکرد و فعالیت‌های مدیریت شهری پرداخت و با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی به شهروندان وظیفه مجموعه شهرداری است، اظهار کرد: شهرداری کلان‌شهر شیراز خدمت به مردم را همواره سرلوحه کاری خود قرار داده است و در این مسیر تلاش خواهد کرد.

وی با اشاره به جشن‌های دهه ولایت و امامت که در سطح شهر برگزار شده است، افزود: برای عید غدیر خم که جز اعیاد بااهمیت ما شیعیان است، شهرداری برنامه‌های خوبی همچون شادپیمایی کیلومتری و برپایی موکب‌های جشن و شادی را در سطح شهر تدارک دید.

شهردار شیراز اضافه کرد: در سال‌جاری برای عید سعید غدیر در مناطق مختلف شهری بیش از ۷۷ جشن و ۱۴۰ موکب برپا شد که نسبت به سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشته است.

اسدی ادامه داد: شهرداری وظایف متعددی بر عهده دارد؛ اجرای پروژه‌های کلان و خرد ازجمله بزرگراه‌ها، مترو، ساماندهی مشاغل از جمله بارفروشان و دست فروشان که اگر مدیریت شهری نسبت به اجرای آن بی‌تفاوت باشد، مردم اذیت می‌شوند و موجب نارضایتی شهروندان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور وزیر کشور برای افتتاح بزرگراه آفرینش و شهرک حافظ با نام حضرت آیت‌الله رئیسی و تقاطع شهید امیر عبدالهیان خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری حدوداً ۹۵۰ پروژه یا افتتاح یا کلنگ‌زنی شده‌اند.

شهردار شیراز اظهار کرد: طی دو سال گذشته ۵۰۰ پروژه به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری و افتتاح رسید و عملیات اجرایی ۴۵۰ پروژه به ارزش ۷۳ هزار میلیارد تومان آغاز شد.

اسدی با بیان اینکه آوازه شیراز به راحتی به دست ما نرسیده است و باید برای آبادانی بیشتر آن تلاش کنیم، افزود: شیراز در ادوار مختلف چهار مرتبه پایتخت سیاسی ایران بوده که آخرین دوره در زمان زندیه بوده است و امروز در بافت مرکزی و تاریخی شهر آثار زندیه مشهود است که گردشگران از با اشتیاق برای دیدن این آثار به شیراز می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق ارزشمند که بعد از ۲۵ سال کار با حضور وزیر کشور افتاد، کلنگ‌زنی عملیات اجرایی پروژه زندیه با اعتبار هزار میلیارد تومان بود که در این پروژه میدان توپخانه، نگارخانه و دیوان‌خانه که محل کار کریم‌خان زند بوده، احیا می‌شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری در ادامه از شهر شیراز به عنوان یک جهان‌شهر نام برد و تصریح کرد: شیراز یکی از بی‌نظیرترین شهرها در جهان است، چراکه نزدیک به هزار هکتار باغات قصردشت در دل این شهر وجود دارد که در هیچ شهری این‌چنین نیست، محلات، سراها و گذر مختلفی دارد، شیراز سومین حرم اهل‌بیت آرامگاه امامزادگان جلیل‌القدر است، درواقع می‌توان گفت شیراز همه چیز را یک جا دارد که به عنوان جهان‌شهر معرفی‌شده و موردپسند و قبول خیلی از مردم ایران و جهان است.

اسدی با بیان اینکه در شیراز دو میلیون نفری مردمانی مهربان، نجیب و مهمان‌نواز با فرهنگ غنی زندگی می‌کنند، ادامه داد: ما سعی کردیم به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی شیراز توجه کنیم که یک نمونه آن راه‌اندازی مجموعه سینمایی امین تارخ است که این مجموعه شامل هفت سالن سینمایی و سالن تئاتر روباز است که با افتتاح آن یک هزار و ۱۰۰ صندلی سینمایی به شیراز اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت سمفونی و دانشنامه شیراز نیز خاطرنشان کرد: علاوه بر کارهای فرهنگی متعددی که انجام‌شده و در دست اجرا است، در حال حاضر سه خط مترو هم‌زمان در شیراز انجام می‌دهیم که بیش از ۴۰ کیلومتر خط مترو فعال می‌شود و به‌یقین می‌گوئیم ظرف چهار سال آینده سه خط مترو به شیرازیان عزیز تقدیم می‌شود.

شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره بر جهان‌شهر بودن شیراز تاکید کرد: در شهر شیراز اتفاقات زیادی در شرف انجام است، در سال‌جاری پروژه‌های خوبی ازجمله تقاطع‌ها، سالن ورزشی، فرهنگ‌سراها، زمین چمن مصنوعی در تمام محلات به بهره‌برداری یا افتتاح می‌شوند.

بهره برداری از زیر گذر گویم طی ۴ ماه آینده

اسدی افزود: پروژه محور شمالی حضرت آیت‌الله حائری شیرازی به افتتاح نهایی می‌رسد و همچنین ظرف سه تا چهار ماه آینده زیرگذر دو کیلومتری گویم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اظهار اینکه شهرداری شیراز تعطیلی ندارد و ضمن قدردانی از مدیران و کارمندان شهرداری که شبانه‌روزی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: کار در شهرداری شبانه‌روزی است و مدیران شهرداری سر از پا برای خدمت به مردم نمی‌شناسند و شب و روز و حتی در تعطیلات برای مردم تلاش می‌کنند.

شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به نوبت شب پروژه‌های عمرانی ادامه داد: این کار نمایش و شعار نیست، ایده‌ای بود تا بتوانیم بیشتر به مردم خدمت کنیم و پروژه‌ها را سر موعد مقرر به اتمام برسانیم که هفته‌ای یک‌بار با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و اصحاب رسانه از پروژه‌های نوبت شب بازدید می‌کنیم.

اسدی در خصوص ارتباط با شهروندان نیز اظهار کرد: ارتباط با مردم و بازخوردگیری از آنان از عملکرد شهرداری برای ما بسیار اهمیت دارد که در این راستا سامانه ۱۳۷، میزهای خدمت و یاوران و معتمدین محلات ازجمله راه‌های ارتباطی ما با مردم هستند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در جهان‌شهر شیراز رقم خورده است، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱، ۱۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲، ۲۰ هزار میلیارد تومان که جمعاً ۳۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری منعقدشده است که می‌توان گفت افق بسیار روشنی جلوی روی ما است.

شهردار کلانشهر شیراز در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آخر هفته گفت: در آستانه انتخاب هستیم و این وظیفه هر ایرانی است که روز جمعه پای صندوق رأی بیاید و در سرنوشت چهار ساله آینده ایران سهیم باشد.