رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از امروز به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد و این تورنمنت تا بیست‌ویکم مرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش پردیسان آنلاین، سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از امروز به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد و این در حالی است که مبینا فلاح به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان روز گذشته _ پنج‌شنبه چهارم مرداد_ از ساعت ۱۱ در مسابقات رنکینگ تیروکمان شرکت کرد.

المپیک ۲۰۲۴ و ثبت بدترین آمار ایران

کاروان ایران در این دوره از مسابقات با ۴۰ ورزشکار در رشته‌های کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تیراندازی، تکواندو، شمشیربازی، تیراندازی، وزنه‌برداری، قایقرانی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، تیروکمان و سنگ‌نوردی حاضر خواهد شد، نکته قابل توجه این است که کاروان کشورمان با این تعداد از ورزشکار جایگاه ۵۷ المپیک را به خود اختصاص داده است و از همین‌رو نسبت به ۱۸ دوره گذشته المپیک که در آن حضور داشته بدترین آمار را از نظر تعداد ورزشکار و رشته ورزشی برای خود به ثبت رسانده است.

پرچم داران ایران در المپیک

بدون تردید حمل پرچم کاروان ایران در افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک برای ورزشکاران ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است و شاید به همین دلیل است که ورزشکاران کشورمان این اتفاق را در کارنامه افتخارات ورزشی خود ثبت می‌کنند.

در هر صورت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ندا شهسواری و مهدی الفتی پرچم داران کاروان ایران در مراسم افتتاحیه خواهند بود؛ همچنین فاطمه مجلل عنوان پرچم‌دار ایران در مراسم اختتامیه را به خود اختصاص داده است.

الفتی در رقابت‌های ژیمناستیک المپیک ۲۰۲۴ به عنوان نماینده ایران به مصاف رقبای خود خواهد رفت و ندا شهسواری و فاطمه مجلل به ترتیب در رشته‌های تنیس روی میز و قایقرانی آماده جدال با حریفان خواهند شد.

پاریس و آمارهای جذاب المپیکی

این دوره از رقابت‌های المپیک که به میزبانی کشور فرانسه برگزار خواهد شد با تعدادی آمار جذاب روبه‌رو است که ثبت چنین آماری بی ارتباط با میزبانی کشور فرانسه نیست.

پاریس در سال ۱۹۲۴ نیز میزبان مسابقات المپیک بوده است و حالا دقیقاً پس از ۱۰۰ سال بار دیگر میزبان این رویداد ورزشی بزرگ خواهد بود.

از سوی دیگر این کشور در سال‌های ۱۹۰۰و ۱۹۲۴ میزبان مسابقات المپیک بوده است و با میزبانی این دوره از رقابت‌ها در کنار لندن تبدیل به کشوری خواهد شد که برای سه دوره میزبان این رویداد مهم جهانی است؛ ناگفته نماند که لندن نیز در سال‌های ۱۹۰۸، ۱۹۴۸ و ۲۰۱۲ میزبان ورزشکاران المپیکی بوده است.

آمار ویژه دیگری که فرانسه برای میزبانی از المپیک در این دوره از خود به جا گذاشته برگزاری مراسم افتتاحیه در مکانی غیر از استادیوم است؛ در واقع مسئولان ورزشی این کشور قصد دارند مراسم افتتاحیه را در رودخانه سن که از مرکز پاریس عبور می‌کند برگزار کنند.

پیاده‌روی ۳۵ کیلومتری ترکیبی دو و میدانی، رویداد تیمی ترکیبی در تیراندازی و قایقرانی ترکیبی سه رویداد ترکیبی جدید هستند که در المپیک ۲۰۲۴ به اهالی ورزش معرفی خواهند شد.

فلسطینی که در المپیک هم از یاد نمی‌رود

حملات بی‌رویه رژیم صهیونیستی که منجر به کشته شدن بیش از ۳۹ هزار فلسطینی از سال گذشته تاکنون شده است خشم جهانی را به همراه داشته و از همین‌رو تمام اهالی ورزش که چشم انتظار فرا رسیدن رویداد جهانی المپیک هستند در آستانه برگزاری این تورنمنت اعتراض خود نسبت به حملات بی‌رویه رژیم صهیونیستی را از طریق فضای مجازی یا تجمع مقابل مقر بازی‌های المپیک به گوش جهانیان رساندند و خواهان حذف رژیم صهیونیستی از المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند تا به این شیوه همدردی خود با مردم فلسطین را نشان داده باشند.

مروری بر اسامی مسافران پاریس

همانگونه که گفته شد کاروان ایران با ۴۰ ورزشکار در رشته‌های مختلف پا به گردونه رقابت‌های المپیک خواهد گذاشت که مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم، امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم نمایندگان ایران در رشته کشتی فرنگی خواهند بود.

در رشته کشتی آزاد نیز رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به عنوان ورزشکاران ایرانی به مصاف رقبای خوئ خواهند رفت.

مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دونفره سبک‌وزن، فاطمه مجلل در روئینگ تک‌نفره، نبی رضایی در کانوی ۱۰۰۰ متر مردان و علی آقامیرزایی در کایاک ۱۰۰۰ متر مردان نمایندگان کشورمان در رشته قایقرانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند بود.

در رشته تیراندازی نیز هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، فاطمه امینی‌پزوه در تفنگ بادی ۱۰ متر، شرمینه چهل‌امیرانی در تفنگ بادی ۱۰ متر و محمد بیرانوند در رشته اهداف پروازی به عنوان نمایندگان ایران آماده جدال با رقبای خود خواهند شد.

همچنین مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹ کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن ۵۷ کیلوگرم، مهران برخورداری در وزن ۸۰ کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم نمایندگان ایران در رشته تکواندو خواهند بود.

در رشته وزنه برداری نیز میرمصطفی جوادی در وزن ۸۹ کیلوگرم و علی داودی در دسته فوق‌سنگین مسافران پاریس از کشور ایران هستند.

نیما عالمیان، ندا شهسواری و نوشاد عالمیان نیز در رشته تنیس روی میز المپیکی‌های ایران در پاریس هستند که از میان آن‌ها ندا شهسواری پرچم‌دار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه خواهد بود.

در رشته شمشیر بازی علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهر ارسباران (کسب سهمیه تیمی و انفرادی اسلحه سابر) به عنوان ورزشکاران ایران برابر رقبای خود صف‌آرایی خواهند کرد.

مهدی الفتی در رشته ژیمناستیک، علی لبیب در رشته دوچرخه سواری، مبینا فلاح در رشته تیراندازی با کمان و رضا علیپور در رشته سنگ‌نوردی به همراه حسن تفتیان و فرزانه فصیحی در رشته دوومیدانی و سامیار عبدلی در رشته شنا نمایندگان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند بود.