چین و روسیه رزمایش مشترک سه‌روزه خود را امروز در دریای جنوبی چین با حضور هریک دست‌کم سه کشتی آغاز کردند.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از رویترز، چین و روسیه رزمایش مشترک سه‌روزه خود را امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم تیر_ در دریای جنوبی چین با حضور هریک دست‌کم سه کشتی آغاز کردند.

گزارش ناوگان دریای ارتش آزادی بخش خلق چین نشان می‌دهد که تمرینات شامل حضور کشتی جنگی، آموزش تیراندازی زنده، شناسایی و هشدار زودهنگام، جست‌وجو، نجات و دفاع هوایی خواهد بود.

وانگ گوانگ‌ژنگ از جبهه جنوبی نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق به تلویزیون دولتی چین گفت: گشت مشترک چین و روسیه همکاری عمیق و عملی بین این دو کشور را در زمینه‌ها و جهت‌های مختلف تقویت کرده است.

وی افزود: این امر همچنین توانایی هر دو طرف را در واکنش مشترک به تهدیدات امنیتی دریایی به نحو مؤثری افزایش داده است.

پکن تاکید دارد که بر تمام دریای جنوب چین کنترل دارد، از جمله توماس شول دوم که فیلیپین یک کشتی جنگی زنگ زده را در آن نگهداری می‌کند.

این کشتی در سال ۱۹۹۹ به صورت عمدی به گل نشسته است تا ادعاهای دریایی فیلیپین را تقویت کند. این موضوع در موضع‌گیری‌های اخیر بین دو کشور نقش مهمی داشته است.

بر اساس این گزارش، افزایش تنش‌ها در این منطقه، مقام‌های آمریکایی را بر آن داشت تا به پکن یادآوری کنند که تعهدات آنان در پیمان دفاعی دوجانبه با فیلیپین دائمی است.

مسکو و پکن در سال ۲۰۲۲ پس از بازدید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه چند روز قبل از اعزام هزاران سرباز به اوکراین، قرارداد مشارکتی بدون محدودیت امضا کردند.

چین هنوز حمله به روسیه را محکوم نکرده و بر صادرات خود به روسیه افزوده است و به مسکو کمک می‌کند تا اقتصاد جنگی خود را همچنان فعال نگه دارد.