رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آخرین وضعیت بارش‌ها و دمای هوا در کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده، گذر امواج کم دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور، سبب رگبار پراکنده، وزش باد و نوسان نسبی دما در این مناطق خواهد شد و امروز در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز واقع در مازندران، البرز، تهران و غرب سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، به ویژه در ساعات بعد از ظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر، علاوه بر مناطق ذکر شده در گیلان، مازندران و غرب گلستان، ابرناکی، رگبار پراکنده و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، مناطقی از سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی، این وضعیت ادامه خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه در اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و در سایر مناطق، جوی پایدار و آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: سه‌شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، ابرناکی، وزش باد و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و تا اواخر هفته‌های آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز و دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، افزایش رطوبت و شرجی، افزایش دما و وزش باد با بیشینه دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که طی پنج روز آینده بیشینه دمای این مرکز استان، ۵۱ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و سپس با کاهش دما، بیشینه این مرکز استان ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق و در بعد از ظهر افزایش باد با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است که طی پنج روز آینده بیشینه دمای این مرکز استان ثابت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۰ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.