مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام از بروز حادثه برای یکی از آتش‌نشانان این سازمان حین مهار آتش در مراتع اطراف شهر ایلام خبر داد و گفت: آتش‌نشانان نیازمند به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات مهار آتش هستند و امیدواریم تأمین این تجهیزات از محل اعتبارات اربعین برای آتش‌نشانان فراهم شود.

به گزارش پردیسان آنلاین از ایلام و به نقل از روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی ایلام، نصرت‌الله لطفی از بروز حادثه برای یکی از آتش‌نشانان این سازمان حین مهار آتش در مراتع اطراف شهر ایلام خبر داد و اظهار کرد: این نیروی آتش‌نشانی در حال مهار آتش در مزارع و مراتع اطراف شهر ایلام بود که دستگاه AFT همراه وی منفجر شد.

وی افزود: انفجار این دستگاه خاموش‌کننده موجب جراحت این نیروی آتش‌نشانی شد و وی با توجه به جراحت شدید به مراکز درمانی اعزام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام تصریح کرد: هرچند مهار آتش‌سوزی در مزارع و مراتع اطراف شهر در حیطه وظایف سازمانی آتش‌نشانی نیست، اما با توجه به اهمیت موضوع صیانت از انفال و طبق مصوبه شورای تأمین و ستاد مقابله با آتش‌سوزی، آتش‌نشانی نیز همگام با دیگر دستگاه‌های عضو ستاد در مهار آتش عرصه‌ها مشارکت می‌کند.

لطفی ادامه داد: آتش‌نشانان نیازمند به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات مهار آتش هستند و امیدواریم تأمین این تجهیزات از محل اعتبارات اربعین برای آتش‌نشانان ایلامی فراهم شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم و مأموریت‌های آتش‌نشانان در این ایام بیشتر از پیش می‌شود، به‌روزرسانی تجهیزات امدادی و مهار آتش توسط نیروهای آتش‌نشان ضرورت دارد.