فرزاد فتاحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: با مصوبه اخیر ستاد مقابله با کرونای استان علاوه بر ۳۰ رشته ورزشی انفرادی و باشگاه‌های ورزشی مرتبط با این رشته‌ها، باشگاه‌های پرورش اندام که در خراسان رضوی پرتعداد هستند نیز فعالیت خود را از سر می‌گیرند. وی ادامه داد: حدود هزار و ۴۰۰ […]

فرزاد فتاحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: با مصوبه اخیر ستاد مقابله با کرونای استان علاوه بر ۳۰ رشته ورزشی انفرادی و باشگاه‌های ورزشی مرتبط با این رشته‌ها، باشگاه‌های پرورش اندام که در خراسان رضوی پرتعداد هستند نیز فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

وی ادامه داد: حدود هزار و ۴۰۰ باشگاه ورزشی دارای مجوز فعالیت در خراسان رضوی هستند که هزار و ۸۰ مورد در زمینه پرورش اندام و آمادگی جسمانی فعالیت دارند و با توجه به این که رشته آمادگی جسمانی جز ۳۰ رشته ورزشی مجاز برای فعالیت است و از طرف دیگر فعالیت باشگاه های پرورش اندام در استان چشمگیر است با اخذ مجوزهای بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی با ستاد کرونا در ورزش فعالیتهای باشگاه‌های بدنسازی نیز با رعایت پروتکلهای بهداشتی مجاز دانسته شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: استخرها، اماکن آبی و باشگاه های ورزشی رزمی مانند جودو، کشتی و تکواندو از جمله باشگاه هایی هستند که فعلا مجوز فعالیت ندارند و از سرگیری فعالیت آنان در مراحل بعدی اعلام می شود.

فتاحی از فعالیت بازرسان این اداره کل برای رصد عملکرد و انطباق فعالیت باشگاه های ورزشی با دستور العملهای بهداشتی خبر داد و افزود: به طور قطع از فعالیت باشگاههای غیرمجاز و فاقد مجوز جلوگیری به عمل خواهد آمد و پس از آن انطباق فعالیت‌ها با دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی بازرسان اداره ورزش و جوانان بررسی می‌شود.

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۳۰ اردیبهشت امسال مجموع بیماران ناشی از ویروس کرونا در کشور به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید که از این تعداد هفت هزار و ۱۱۹ تن جان باختند.