حسن نوری روز سه شنبه به خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: بسته حمایت دولت که به افراد با درآمد پایین تعلق می گیرد، به تناسب بعد خانوار بین ۲ میلیون تا ۶ میلیون ریال است که به حساب یارانه واریز شده است. وی افزود: در کشور یک میلیون خانوار از این بسته حمایتی بهره مند […]

حسن نوری روز سه شنبه به خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: بسته حمایت دولت که به افراد با درآمد پایین تعلق می گیرد، به تناسب بعد خانوار بین ۲ میلیون تا ۶ میلیون ریال است که به حساب یارانه واریز شده است.

وی افزود: در کشور یک میلیون خانوار از این بسته حمایتی بهره مند شدند که سهم استان خراسان شمالی،  ۱.۶۸ درصد از این خانوارها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: با توجه وضعیت اقتصادی و درآمدی مردم استان، سهم این استان از کمک های کرونایی دولت، بیش از میانگین کشوری خواهد بود.

نوری اظهار داشت: هنوز ابلاغی در زمینه پرداخت تسهیلات به کسب و کار خسارت دیده ناشی از کرونا صادر نشده است اما به یقین، سهم مردم ما از این کمک ها، بیش از میانگین کشوری خواهد بود.

وی افزود: کارت های اعتباری ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون ریالی، برای قشرهای کم درآمد و آسیب پذیر از کمک های دولت است که هنوز به هیچ استانی، ابلاغ نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیش از این هم، سهم استان از توزیع سبد معیشتی، از خیلی از استان های کشور، بیشتر بوده است.

رییس جمهور به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داده ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات، برای بنگاه ها و کسب و کارهایی که کارگران خود را از ابتدای اجرای برنامه های کنترلی مقابله با کرونا اخراج نکرده اند یا پس از دریافت تسهیلات اخراج نمی کنند، پرداخت شود.