معاونان و مدیران شهرداری کرمان در میانه تابستان و به منظور پیشگیری از وقوع آب‌گرفتگی معابر و مهار آب‌های سطحی در پاییز و زمستان، دست به کار شدند.

به گزارش پردیسان آنلاین از کرمان، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در خیابان‌ها میادین همواره یکی از نگرانی‌های شهرداری‌ها در آستانه فصل زمستان و از مطالبات همیشگی شهروندان هنگام بارش باران بوده است، مسئله‌ای که در پاره‌ای موارد تردد را مختل می‌کند و بر نارضایتی عمومی می‌افزاید.

هر سال پیش از شروع فصل بارش، ستاد مدیریت بحران آستین بالا می‌زند تا از بروز آب‌گرفتگی شدید جلوگیری کند، تجهیزات و امکانات شهرداری‌ها پیش از وقوع بارش‌های سیل‌آسا بسیج می‌شوند تا مشکلی سر راه شهروندان قرار نگیرد اما همچنان با شروع باران‌های پاییز و زمستان، آب معابر را فرا می‌گیرد.

مدیریت شهری کرمان در سال‌جاری در حرکتی ستودنی، هنوز به زمستان نرسیده دست به کار شده است تا به معضل آب‌گرفتگی معابر هنگام بارش نزولات آسمانی را خاتمه دهد یا آن را به حداقل برساند، جلسات معاون خدمات شهری با مدیران شهرداری‌ها مناطق گواه این است که عزم شهرداری کرمان برای پایان دادن به این معضل دردسرزا جزم شده است.

میدان پژوهش در منطقه چهار شهر کرمان از جمله نقاطی است که همواره در زمان بارش دچار آب‌گرفتگی می‌شود و مشکلاتی را برای ساکنان و افرادی که از این مسیر عبور کرده، ایجاد می‌کند، محلی که به گفته محمود ایرانمنش معاون خدمات شهری شهرداری کرمان نیز باید به سرعت برای آن چاره‌اندیشی شود.

حرکت شهرداری به سمت رفع آب‌گرفتگی معابر به منطقه یک شهری نیز سرایت کرده است و حسین سعید شهردار این منطقه نیز به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: یکی از اولویت‌های منطقه یک در سال‌جاری بهسازی بوستان‌ها و رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر منطقه است.

به نظر می‌رسد شهرداری کرمان برای پایان دادن به معضل آب‌گرفتگی معابر کم‌کم به سراغ سایر مناطق نیز برود و دیر یا زود برای رفع مشکلات موجود مناطق دو، سه و پنج نیز دستورات لازم را صادر کند تا شهروندانی که هنگام بارش باران پیاده یا سواره از معابر شهر کرمان عبور می‌کنند، از این نعمت خدادادی حظ ببرند.