معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، اهم برنامه‌های شهرداری در قالب طرح جهادی علمداران خدمت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله…الحسین(ع) و در ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، اهم برنامه‌های شهرداری در قالب طرح جهادی علمداران خدمت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله…الحسین(ع) و در ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، با اشاره به آماده‌سازی شهر کریمه اهل‌بیت (س) همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله…الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: برنامه‌های ویژه طرح جهادی علمداران خدمت برای استقبال از ایام سوگواری ماه محرم در جال اجرا است. 

وی با اشاره به سیاه پوش کردن یکپارچه شهر قم با تمرکز بر هسته مرکزی شهر افزود: با نصب انواع پرچم‌ها و ریسه‌های مشکی و بنرهای متناسب با این ایام، اکران المان‌هایی با مضامین عاشورایی در سطح میادین، معابر و شوارع و محل عبور دسته‌های عزاداری توسط مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه حوزه معاونت خدمات شهری اجرایی شده است. 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به مسقف کردن بخشی از میدان بزرگ امام خمینی(ره) برای رفاه زائران اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا و شرایط جوی تلاش شده تا عزاداران در اطراف حرم مطهر شرایط بهتری داشته باشند. 

اصفهانیان مقدم گفت: تنظیف و شستشوی سطح میدان آستانه، معابر و لایروبی انهار و آماده‌سازی محیط‌های پیرامون مساجد و همچنین سیستم یکپارچه کنترل پسـماندهای شهری از طریق به‌کارگیری ماشین‌آلات مـکانیزه خدمات شهری، مخازن فان، سطل‌های کارتن پلاست، استقرار تانکرهای ویژه وضو، نصب داربست جهت هدایت دسته‌های هیئات مذهبی و فعالیت شبانه‌روزی بیش از ۳۰۰۰ نفر پرسنل خدمات شهری، فضای سبز، آتش‌نشانی، پیشگیری و رفع تخلفات شهری در ۳ شیفت کاری در هسته مرکزی، ستادهای مناطق هشتگانه و سطح شهر از جمله اقدامات انجام شده در این روزها است. 

وی با اشاره به صدور بیش از ۱۵۰ مجوز برای متقاضیان موکب و ایستگاه‌های صلواتی و ساماندهی آن‌ها در راستای رعایت اصول ایمنی ترافیکی و بهداشتی اظهار داشت: توزیع ظروف گیاهی در بین هیئات مذهبی بجای ظروف پلیمری از جمله اقدامات انجام شده در میان این ایستگاه های صلواتی است. 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: فعالیت اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل سد معبر، متکدیان و… پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و سطح شهر به‌عنوان اهم اقدامات شهرداری قم شمرده میشود. 

اصفهانیان مقدم از برگزاری نماز جماعت پرفیض ظهر تاسوعا و عاشورا به‌عنوان رساترین پیام عاشورایی و تجلی جلوه‌های زیبایی از عبودیت و نشان‌دهنده اهمیت خاص و جایگاه ویژه فریضه نماز در دین اسلام خبر داد و افزود: شهرداری قم در همکاری با ستاد اقامه نماز خدمات لازم را برای برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا ارائه میکند.