مدیر منطقه ۷ شهرداری قم با بیان اینکه معارضات زیاد مهم‌ترین مشکل تاخیر در آغاز به کار پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر بود گفت: صدور پروانه برای آغاز این طرح انجام شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم با بیان اینکه معارضات زیاد مهم‌ترین مشکل تاخیر در آغاز به کار پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر بود گفت: صدور پروانه برای آغاز این طرح انجام شده است.

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین ،در قم با اشاره به معارضات پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معارضان پارکینگ شرقی می‌توان به دست فروش‌های که از سنوات قبل در آنجا حضور داشتند، اشاره کرد. وی با توجه به مشکلات جابه‌جایی دست‌فروشان، افزود: در همین راستا با همکاری ستاد تخلفات و خدمات شهری مکانی برای آن‌ها فراهم شد تا بتوانند جابه‌جا شوند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم با اشاره به تأکیدات شورای اسلامی شهر در خصوص تملکات تصریح کرد: پیش از انعقاد قرارداد این پروژه با سرمایه‌گذار دو معارض ملکی وجود داشت که پس از بررسی تدابیر لازم گرفته شد.

رمضانی ادامه داد: بر اساس عمارت خورشید طبقات و پیش‌نویس پروانه پارکینگ شرقی تنظیم، عوارض محاسبه و نامه بیمه به سرمایه‌گذار تحویل داده شد تا پس از هماهنگی‌های لازم پروانه صادر شود.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با این موضوع در خصوص فروشگاه تبرکات حرم نیز پس از مذاکراتی با آستانه تعیین تکلیف شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروانه کار بعد از تحویل تسویه هزینه بیمه بر اساس طرح‌های مصوب صادر شده و در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم از فاز نخست خاک‌برداری خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه پروژه توسعه ضلع شرقی حرم توسط سازمان مجری در حال انجام بود، این خاکبرداری نیز معضلی شد که با برگزاری جلسات و بررسی‌های لازم این مشکل حل شد.

رمضانی اضافه کرد: برحسب تأکیدات شهردار قم به منظور ساماندهی و باز طراحی این محدوده، تملک ۱۶ پلاک این محدوده که همگی فرسوده است، در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که از ظرفیت سایت ۴۸ هکتاری برای اجرای این پروژه استفاده شود.