نیاز شدید مجموعه های ورزشی در پردیسان باعث شده است که بسیاری از جوانان و نوجوانان به بازی در زمین های خاکی روی بیاورند، زمین های خاکی ورزشی با همت بسیجیان جهادگر و حمایت خالصانه شخص امام جمعه منطقه پردیسان ایجاد شده است و حتی شهرداری منطقه پردیسان نیز در این امر بسیار همکاری کرده است.

به گزارش پردیسان آنلاین؛قم در یکی دو دهه اخیر شاهد اتفاقات و تغییرات بسیاری بوده است، رشد شهر نشینی در قم نتیجه چند تصمیم حاکمیتی در ابعاد کلان بود، موقعیت ترانزیتی شهر قم، نزدیکی به پایتخت و قرارگیری در بین چند استان صنعتی باعث رشد شهرک های صنعتی و همچنین رشد دانشگاه‌های غیر دولتی در این اتفاق بسیار مؤثر بوده است.
ساخت شهرک های مسکونی در قوانین شهرنشینی دنیا بسیار مرسوم است اما نکته ای که وجود دارد باید در تمام ابعاد خصوصا امکانات رفاهی و فرهنگی به آن توجه نمود.
پردیسان در جنوب غربی قم در جهت تامین افزایش تقاضای مسکن و همچنین تکمیل سیاست شهرنشینی در نظر گرفته شده است که از سال ۷۵ توسط دولت وقت ساخت و ساز انجام شد و در سال ۹۰ از منطقه ۴ شهرداری جدا و تبدیل به منطقه ۸ شهرداری قم شد.
منطقه پردیسان هم اکنون متراکم ترین منطقه شهری قم قلمداد می شود که در پهنه بیش از ۱۹۰۰ هکتاری جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است!
مسئولان در چند سال اخیر جهت رسیدگی بیشتر و بهتر به ساکنین این منطقه اقدامات بسیاری را انجام دادند و پس از رخدادهای طبیعی سیل و زلزله در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ در کشور به فکر اقدامات پیشگیرانه و تسهیل در رفت آمد افتادند که پس از ۲۳سال و وجود تنها یک مسیر رفت وآمد منجر به ساخت مسیر کمربندی آیت الله بروجردی شد.

ساکنین منطقه پردیسان البته مشکلاتی نیز دارند و مسئولان نیز تا جای ممکن پیگیر این مسائل بوده اند و در رأس آنها شهرداری قم است که با ساخت بیش از ۲۸ بوستان محلی و نیز ۳بوستان فرامنطقه ای خدمات شایانی را در سهولت بیشتر شهرنشینی انجام داده است، همچنین هر روز شاهد ارائه یک خدمت اداری، قضایی یا خدماتی جهت تسهیل فعالیت های ساکنین این منطقه صورت گرفته است.
افزایش جمعیت روزافزون و توسعه شهری و از طرفی وجود دانشگاه ها و همچنین تردد دانشجویان در این منطقه و نیاز توجه بیشتر باعث شده تامسئولان استان پیگیر این باشند که منطقه پردیسان به یک شهر جدید مانند جعفریه و کهک تبدیل شود که بسیار تصمیم بجا و درستی در سیاست جغرافیایی و حاکمیتی استان قم خواهد بود.

درخواست های بر زمین مانده امام جمعه پردیسان
وجود بافت جمعیتی جوان نیاز توجه به مباحث فرهنگی را در این منطقه بسیار مهم و غیرقابل انکاری می نماید که این نکات چندین مرتبه در بیانات امام جمعه محترم پردیسان حجت الاسلام حامدی که خود نیز یک روحانی ورزشکار و ورزشی دوست است بیان شده، اما اعتراضات به نتیجه مطلوب ختم نشده است.
اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی امر گسترش ورزش و برنامه ریزی کلان جهت تکمیل اوقات فراغت باید پاسخگوی نیاز شدید منطقه پردیسان باشد.


وجود ورزشگاه یادگار امام(ره) و ورزشگاه نیمه کاره امام رضا(علیه السلام) در منطقه پردیسان اگرچه برای جمعیت ۱۵ سال پیش پردیسان و شهر قم در نظر گرفته شده بود، اما همچنان بلا استفاده و بدون برنامه ریزی دقیق تنها چهره شهر را نازیبا و سوال افکار عمومی را بی پاسخ رها کرده است!

نیاز شدید به امکانات ورزشی؛جوانان پردیسان به زمین‌های خاکی روی آورده‌اند
نیاز شدید به مجموعه های ورزشی در پردیسان باعث شده است که بسیاری از جوانان و نوجوانان به بازی در زمین های خاکی روی بیاورند، زمین های خاکی ورزشی با همت بسیجیان جهادگر و حمایت خالصانه شخص امام جمعه منطقه پردیسان ایجاد شده است و حتی شهرداری منطقه پردیسان نیز در این امر بسیار همکاری کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بارها در رسانه های مختلف اعلام کرده است که ۶ قطعه زمین ویژه احداث سالن های ورزشی اختصاص یافته است ولی تا کنون هیچ اقدامی در این راستا مشاهده و اطلاع‌رسانی نشده است!
نبود هیچ نماینده و مسئولی از اداره کل ورزش و جوانان و نیز نبود هیچ نماینده ای از هیئت های ورزشی در منطقه پردیسان این نتیجه را به ذهن متبادر می‌کند که این منطقه با وجود پتانسیل فراوان ورزشکار و قهرمان، اما فعلا جزو برنامه های شخص اول ورزش استان نیست.
پردیسان آنلاین ضمن تبریک روز خبرنگار، از مدیرکل ورزش و جوانان استان قم که همیشه رنج سفر به روستاهای استان را به جان خریدار هستند دعوت می‌نماید تا در معیت امام جمعه محترم پردیسان، سری هم به جوانان و مکان های ورزشی و نیازمندیهای این منطقه هم بزنیم.