به گزارش پردیسان نوین، در مهر ماه سال ۹۳ کلنگ عملیات اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح در سه راهی فیروزآباد- الشتر، خرم آباد- فیروزآباد و فیروزآباد- نورآباد به زمین زده شد و قرار بود ظرف مدت ۲۴ ماه به بهره برداری برسد اما به علت عدم تزریق اعتبارات، تا سال گذشته با آهنگی نرم و لاک پشتی در […]

به گزارش پردیسان نوین، در مهر ماه سال ۹۳ کلنگ عملیات اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح در سه راهی فیروزآباد- الشتر، خرم آباد- فیروزآباد و فیروزآباد- نورآباد به زمین زده شد و قرار بود ظرف مدت ۲۴ ماه به بهره برداری برسد اما به علت عدم تزریق اعتبارات، تا سال گذشته با آهنگی نرم و لاک پشتی در حال پیشرفت بود.

این زیرگذر با طول یک هزار و ۲۰۰ متر، دارای ۲ لاین کندرو و ۲ دستگاه پل دور برگردان، ۴۵۰ شمع بتنی و ۲ هزار و ۴۰۰ متر دیوار حائل در دو طرف است که با بهره‎ برداری از آن بیش از ۲۸ هزار وسیله نقلیه در روز می‎توانند از این مسیر تردد کنند.

به علت تلاقی سه محور ارتباطی در این مسیر، همواره یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان سلسله  و استان لرستان محسوب می شود چرا که با قرار گرفتن بر سر جاده ترانزیتی غرب به جنوب، همواره آبستن حوادث بسیاری برای مسافران این مسیر بوده و رفع معضل این محور را می توان یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان به شمار آورد.

تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد بیش از پنج میلیارد تومان بدهی دارد

نماینده راه و شهرسازی سلسله با تاکید بر اینکه از جمله دلایل مهم کندی پیشرفت پروژه می توان به موضوع معارضین محلی و عدم تزریق اعتبارات اشاره کرد، افزود: حریم قانونی راه در اختیار دولت است و در خارج از محدوده باید با مالکان به توافق رسید که همین امر در کنار عدم تزریق اعتبارات به موانعی جدی در پیشرفت طرح تبدیل شد.

داود فولادوند با بیان اینکه این طرح بیش از پنج میلیارد تومان بدهی داشته، عنوان کرد: این تقاطع در مسیر راه ارتباطی شهرهای خرم‎آباد، نورآباد و کرمانشاه واقع شده و بهره برداری از آن در افزایش ضریب ایمنی جاده و و کاهش تصادفات این مسیر بسیار تاثیرگذار بوده و یکی از مطالبات مردم منطقه است که خوشبختانه در هفته دولت به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد مطالبه مردم منطقه است

فرماندار سلسله نیز با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح فیروزآباد را می توان یکی از مطالبات عمده مردم شهرستان خواند، افزود: بار ترافیکی این سه راهی همواره بالا و احتمال خطر در این جاده بسیار است.
شریف خسروی اظهار داشت: اگرچه این طرح در مسیر اجرایی شدن با مشکلاتی روبرو بوده اما مشکل اصلی کندی پیشرفت عملیات، کمبود اعتبارات و معارضین بوده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح، تغییر مسیر شبکه آب، گازرسانی و خطوط مخابراتی بود، خاطرنشان کرد: تعریضی که به جهت نصب ترانشه صورت می گرفت باعث تخریب قبرستان موجود در مسیر می شد که با هماهنگی های صورت گرفته و برای رضایت عمومی مردم، «عرض باند کندرو» به درخواست کارفرما (اداره کل راه و شهرسازی استان) و پس از بررسی مهندسان مشاور به ۷.۵ متر کاهش یافت.
خسروی گفت: با توجه به اینکه این محور نقطه تلاقی شهر و جاده اصلی است و می تواند آبستن هر گونه حادثه و مشکلی باشد، در لزوم بهره برداری سریع تر از طرح کوچکترین شکی نیست.

تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد هفته دولت بهره برداری می شود

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت احداث این طرح به منظور ارتقای ایمنی تردد در محل تقاطع محور خرم آباد به نورآباد و محور فیروزآباد به الشتر گفت: این زیرگذر با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۸۵ درصد در حال اجرا بوده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

رضا خالقی با اشاره به هزینه صرف شده برای اجرای این طرح، افزود: جهت احداث این تقاطع غیرهمسطح بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.