رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به موضوع مشاغل خانگی بیان کرد: مشاغل خانگی ارتباط مستقیمی با اقتصاد خانواده‌ها دارد و برای تقویت و بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌هاحائز اهمیت است

به گزارش پردیسان آنلاین؛ رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به موضوع مشاغل خانگی بیان کرد: مشاغل خانگی ارتباط مستقیمی با اقتصاد خانواده‌ها دارد و برای تقویت و بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌هاحائز اهمیت است.

نرجس نیازمند ادامه داد: با هماهنگی بعمل آمده مقرر شد به صورت مستمر در بوستان های بانوان نمایشگاه های موقت عرضه محصولات خانگی داشته باشیم که معمولا روزهای آخر هفته ، چهارشنبه پنجشنبه جمعه برگزار می گردد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته قبل در بوستان نرگس عنوان کرد: طی بازدیدی از نمایشگاه بصورت مستقیم با نظرات بانوان شرکت کننده بازارچه آشنا شدیم. اغلب از شرایط بازارچه رضایت داشتند و تقاضای استمرار بازارچه‌هاداشتند.

نیازمند به مصوبه کمیسیون زنان خانواده اشاره کرد که شهرداری و سازمان‌های مرتبط را موظف نموده اند تا بازارچه ها را در محل‌هایی که مناسب هست برگزار کنند. تولید کننده ها و کسانی که کنشگر محصولات خانگی هستند اعتقاد دارند در بین بوستان ها بیشترین استقبال در بوستان نرگس صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: اغلب محصولاتی که در این بازار عرضه می شود محصول تولیدی خود خانم‌ها بود مشاغل خانگی علاوه بر اشتغال بانوان، اشتغال خانواده را هم بر عهده دارد.

وی ویژگی بارز این بازارچه را عرضه محصولات صنایع دستی عنوان کرد و افزود: اعتقاد دارم که قم می‌تواند قطب صادرات چند محصول شود به شرطی که ما و سایر مسئولین مربوطه حمایت ها و تسهیل گری لازم را داشته باشیم.

نیازمند کنشگران محصولات خانگی را خانواده ها دانست و بیان کرد: در اغلب موارد علاوه بر بانوان می‌بینیم که کل خانواده حتی فرزندان و آقایان هم مشارکت می‌کنند و در نهایت باعث می شود وضعیت اقتصاد خانواده ها بهبود یابد.