سازمان تبلیغات اسلامی در حالی وارد چهل و یکمین سال تأسیس خود میشود که با رویکرد «مردم محوری» به دنبال راهبردهای جدید بر بستر ابزارهای نوین است؛ حرکتی که شروعشده و باقوت ادامه دارد.
پردیسان آنلاین – گروه استانها: فعالیت در میدان پر مین تبلیغ اسلام و فرهنگ دینی در دنیایی که غولهای رسانهای با اعتبارات و سرمایههای فراوان همه توان خود را برای نابودی ارزشهای انسانی و اخلاقی نشانه گرفتهاند، عزمی جزم و برنامهای حسابشده میخواهد.
در همین ارتباط سازمان تبلیغات اسلامی با فرمان امام راحل بهعنوان نهادی انقلابی برای تبلیغات دینی مردمی، سازماندهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکلهای مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ اسلامی، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه بهویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاههای حساس و خطیر در پشتیبانی از انقلاب و فرهنگ اسلام ناب محمدی وارد میدان شد و رشد کرد.
فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در حال حاضر در همه نقاط کشور گسترده شده و این نهاد انقلابی در بسیاری از مناطق علیرغم دشواریها، خدمات بزرگی را ارائه داده است.
طی سالهایی که از فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی سپریشده است به اقتضا، نیازمندیهای مطرح در سطح جامعه و بهتناسب سیاستهای کلی نظام اسلامی فعالیتهای این سازمان دستخوش تغییر و تحول بوده است.
حضرت آیتالله خامنهای در حکم انتصاب حجتالاسلام محمد قمی به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کردند: «تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین رویشهای انقلاب اسلامی است که با تصمیمی روشنبینانه و ژرفنگرانه با هدف تبلیغ و عرضهی اندیشهی تابناک اسلام ناب محمدی (صلواتاللهعلیهوآله) به جامعهی انقلابی بویژه جوانان جویای حقیقت و معرفت، شکل گرفت. این سازمان بحمدالله طی حدود ۴ دهه اخیر منشأ خدمات و برکاتی بوده است و امروز ضرورت وجودی آن نهتنها کاهش نیافته بلکه ضریبی فزاینده یافته است.»
در آستانه یکم تیرماه اداره کل اخبار استانی پردیسان آنلاین در پروندهای ضمن بازخوانی سیاستها، مأموریتها و فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی در قالب گفتگوهایی با روسای این سازمان در استانها و همچنین مسئولان و فعالان فرهنگی استانی به بررسی ضرورتها و افق پیش روی این مجموعه پرداخت.
بخش دوم تجمیع این مصاحبهها را در این گزارش با محوریت استانهای منطقه جنوب کشور میخوانید. بخش نخست این مجموعه مصاحبهها در مطلبی با عنوان «سازمان تبلیغات» در قامت یک مرجع فرهنگی / روایتی از «اقامه ارزشها» تا «جهاد تبیین» قابل دسترسی است.
سازمان تبلیغات؛ مأموریتها، برنامهها و فعالیتها
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر: انجام مأموریتهای سازمان تبلیغات با راهبردهای جدید وابزارهای نوین
حجتالاسلام محمدرضا طاهری در گفتگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با تشریح دستاوردها و برنامههای سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در سالهای ابتدای پیروزی انقلابی اسلام و با توجه به ضرورتی که حضرت امام خمینی (ره) در خصوص سازماندهی فعالیتهای تبلیغی در جامعه حس کردند، دستور تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کردند.
وی اضافه کرد: رویکرد این سازمان نشر و ترویج معارف دینی در جامعه و پاسخگویی به شبهات رایج و مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن بر ضد انقلاب اسلامی در آن دوران بود و این وظایف و رسالتها از سوی امام در قالب سخنرانیهای مختلفی بیان شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با وجود گذشت ۴۱ سال از تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنان ضرورت انجام این مأموریتها را برجسته میبینیم و لازم است که در این میدان حضور داشته باشیم؛ هرچند که راهبردها و ابزارهای عملیاتی ما نسبت به آن زمان تغییر کرده ولی اصل رسالت همچنان باقی است.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی دارای سه ویژگی خاص است؛ این نهاد مولود انقلاب است، یک نهاد ولایی است و حرکت این سازمان با روحیه جهاد و مجاهدت و ایثارگری عجین شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در دوره جدید فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی به ریاست حجتالاسلام قمی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان مأموریتها بر لزوم استفاده از ابزار نوین در این عرصه تاکید دارند.
آرایش عملیاتی سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس ماموریتهایی که توسط رهبر معظم انقلاب در حکم رئیس جدید سازمان مورد تاکید قرار گرفته، تنظیم شده است وی تصریح کرد: آرایش عملیاتی سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس ماموریتهایی که توسط رهبر معظم انقلاب در حکم رئیس جدید سازمان مورد تاکید قرار گرفته، تنظیم شده است و این سازمان برای حضور در میدانی که دشمنان از همه ابزارها استفاده میکند، آماده فعالیت میشود.
حجتالاسلام طاهری به جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ به مرحلهای رسیده که دشمن همه ظرفیتهای خود را به میدان آورده است و در این راستا باید همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند نیز آرایش جهادی و جنگی به خود بگیرند و به ابزار این جنگ نرم، مجهز شوند.
وی بیان کرد: در این راستا سازمان تبلیغات مأموریت ویژهای دارد و در این شرایط حضور پررنگتر و نقشآفرینی بیشتری خواهد داشت و بر اساس بازآرایی تشکیلاتی در سازمان تبلیغات، رویکرد این سازمان این نیست که فقط از نیروی انسانی و امکانات درون سازمان بهره بگیرد بلکه دنبال همآهنگی و همافزایی بین همه نهادهای مرتبط و همسو است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از راهبری زیستبوم فرهنگی به عنوان راهبرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی نام برد و اضافه کرد: افراد و نهادهایی که در مقابل جنگ تبلیغاتی دشمن نقش برعهده دارند، کم نیست و نیاز است که این فعالیتها هماهنگ و همسو شود.
وی با بیان اینکه نیازی به ایجاد سازمان و تشکیلات جدید نیست، تاکید کرد: کافی است که یک همافزایی و هماهنگی در این زمینه داشته باشیم و رسالت ما در این میدان، جهتدهی، آگاهسازی، توانمندسازی، هماهنگسازی، معرفتافزایی، روشنگری و توجه دادن کسانی است که در این میدان قرار دارند به آنچه فرمانده میدان – یعنی رهبر معظم انقلاب – تعیین میفرمایند.
وی با تشریح طرح بنیاد هدایت در سازماندهی شبکه امامت خاطرنشان کرد: در قالب این طرح تلاش میشود روحانیون محلات بیش از آنکه پیشنماز یک مسجد باشد به عنوان امام محله فعالیت داشته باشد. امام محله ارتباط گستردهای با افراد و اقشار مختلف در محله برقرار میکند و وظیفه خود را هدایت و جهت دهی همه افراد به سوی اهداف متعالی اسلام میداند.
حجتالاسلام طاهری با اشاره به اینکه این موضوع باعث افزایش ارتباط و تعامل روحانیون با اهالی محله میشود، تصریح کرد: در همین راستا تلاش شده که روحانیون به سطح «امام محله» ارتقا یابند و به وسیله شبکهسازی بین آنها جریان هدایت الهی در سراسر محلات و از طریق امامان محلات گسترش یابد.
ادامه گفت و گوی پردیسان آنلاین را اینجا بخوانید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان: سازمان تبلیغات یک مرکز ایمانی است
حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در گفتگو با خبرنگار پردیسان آنلاین به مناسبت اول تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم را یکی از مهمترین رسالتهای سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی صرفاً یک سازمان اداری نیست بلکه یک نهاد زیرمجموعه مقام معظم رهبری است که به دنبال تقویت باورهای دینی مردم است لذا برای رسیدن به این هدف در ابتدا باید راه اخلاص را به عنوان گام اول در پیش گیریم.
وی، برنامه ریزی و خلاقیت، دقت و نکته سنجی و اتحاد و همدلی را به عنوان گامهای بعدی در مسیر تعالی معرفی کرد و افزود: در جنگ نابرابر فرهنگی، اندیشه و اعتقاد مردم مورد هدف قرار گرفته است. امروز عمده کار ما دفاع است. ما باید به سمت فعالانه پیشروی کردن، حرکت کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، اقدامات و فعالیتهای این سازمان را در جامعه بسیار مهم و اثربخش ارزیابی و بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک مرکز ایمانی و محبتی است نه صرفاً یک مکان اداری. بر همین اساس انتظار میرود همه همکاران به عنوان افسران این میدان، جدیت، پیگیری، تلاش، خستگی ناپذیری و جهادی بودن را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که بخش زیادی از تفاوتهای گام اول و دوم انقلاب اسلامی در جهادی بودن و جهادی عمل کردن خلاصه میشود.
در گام دوم انقلاب اسلامی، باید سریعتر قدم برداریم. گام دوم که پس از تثبیت انقلاب اسلامی است؛ گام پیشرفت و حرکت به سمت نقطههای تعالی است حجت الاسلام و المسلمین اخوان صباغ، وجود هیئتهای مذهبی را یکی از نقاط قوت کشور بیان کرد و گفت: شناخت نقاط قوت این هیئتها بسیار برای ما مهم به شمار میرود. ما امسال در دستور کار خود این برنامه را داریم که یک رصد و پایش جدی نسبت به سه هزار هیئتی که در خوزستان به ثبت رسیده انجام دهیم و ضمن بررسی ظرفیت هیئتها، برای بهتر دیده شدن و نمود حداکثری آنها در استان و بلکه کشور تلاش کنیم.
وی با بیان این جمله که «هیئت یک شبکه اجتماعی مؤثر در جامعه خود است»، تصریح کرد: احیای برنامههای مختلف مذهبی از جمله جلسات خانگی و هفتگی قرآن، علاوه بر اینکه برای توسعه فعالیت هیئتهای مذهبی باید به کار گرفته شود باعث احیای بسیاری از ظرفیتهای آنها نیز خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه افزود: شاه کلید استفاده از ظرفیتهای اجتماعی در استان خوزستان، ورود مردم در عرصه حل مشکلات است.
حجت الاسلام اخوان صباغ هیئت را به عنوان یک نهاد منسجم تأثیرگذار معرفی کرد و گفت: هیئتهای مذهبی ما باید برای موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یک فکر خلاقانه داشته باشد. مطالبه گری در خصوص مسئله هیئت باید فعال شود و به سمت پایداری منابع برای هیئتها و تشکلها حرکت کنیم.
وی خود با اشاره به اهمیت گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، باید سریعتر قدم برداریم. گام دوم که پس از تثبیت انقلاب اسلامی است؛ گام پیشرفت و حرکت به سمت نقطههای تعالی است. گام سرعت عمل، خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس: تبلیغات اسلامی مردمی ترین نهاد فرهنگی کشور است
حجت الاسلام حسن قانع در گفت و گو با خبرنگار پردیسان آنلاین، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی با بیش از ۴۰ سال سابقه در عرصه حکمرانی فرهنگ دینی ضمن اینکه هیچگونه وابستگی به احزاب سیاسی، فرهنگی و شخصیتها ندارد اما از تمامی نخبگان استان فارس دعوت به همکاری میکند.
وی تصریح کرد: این سازمان مردمیترین سازمان فرهنگی کشور است و دربهای اداره کل تبلیغات اسلامی فارس در تمامی شهرستانهای استان به روی دغدغه مندان و نخبگان باز است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان: لزوم استفاده از جهادگران در تبلیغ اسلام / نوآوری در دستور کاراست
به منظور آشنایی با فعالیتهای اداره کل تبلیغات اسلامی در استان اصفهان در آستانه اول تیر ماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفتوگویی را با حجت الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان انجام دادهایم که متن آن را در ادامه میخوانید.
اهمیت فلسفه وجودی سازمان تبلیغات را چطور ارزیابی میکنید؟
فعالیت این سازمان بسیار مهم و تأثیرگذار است، سازمان تبلیغات باید باشد، یکی از محاسن این سازمان اخلاصی است که بین نیروی انسانی وجود دارد، ممکن است تا آرمانهایمان فاصله داشته باشیم اما وجود نیروهای مخلص و جهادی افتخار و داشته بزرگ این سازمان است.
همین که این سازمان به همت رهبر کبیر انقلاب راه اندازی شده و توسط افرادی که ارکان انقلاب بودهاند اداره شده بیانگر اهمیت فعالیت آن است. میتوان به این سازمان تکیه کرد، سازمان تبلیغات جای بسیار خوبی برای ایستادن است.
باید توجه داشت که از گذشته تاکنون سازمان تبلیغات محور وحدت بین نهادهای مذهبی بوده و اعتماد زیادی به این سازمان در بین مردم جامعه حاکم است.
روند فعالیت اداره کل تبلیغات اسلامی در استان اصفهان را چطور ارزیابی میکنید؟
اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در سال ۷۲ تأسیس شد، اولین مدیرکل این اداره در استان اصفهان حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد بود که حدود دو دهه و تا سال ۹۳ در این منصب فعال بود، حجت الاسلام سید محمود فقیهی نیز دومین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بود که به مدت یکسال در این سمت فعالیت کرد، پس از وی و از سال ۹۴ حجت الاسلام رحمت الله اروجی به عنوان مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان منصوب شد و از سال گذشته تاکنون نیز بنده در این جایگاه به خدمت مشغول هستم.
مهمترین داشته و ویژگی این سازمان در استان اصفهان نیروهای مخلص و جهادی است که با حداقل امکانات فعالیت میکنند، هر چند تا افق ترسیم شده برای این سازمان فاصله داریم اما نباید داشتهها و اقدامات را نادیده گرفت. از سوی دیگر میتوان گفت بزرگترین دستاورد سازمان تبلیغات در استان اصفهان راهاندازی دفاتر این سازمان در همه نقاط استان است و هیچ شهرستان و حتی روستایی از این نعمت محروم نمانده است.
حضرتعالی سابقه ۲۰ ساله در حوزه تبلیغات اسلامی دارید، تحلیل شما از روند فعلی تبلیغ با توجه به سرعت در نوع تبلیغ دشمن در راستای فرهنگ پوچ غرب دارد، چیست؟
تاکنون فعالیتهای خوبی صورت گرفته اما بر این باورم که باید گامهای جدیدی در این حوزه برداشته شود. البته این دغدغه را دارد که که همانطور که ابزارهای جدیدی را که دشمن برای جذب نسل جوان به فساد و دوری از دین و آشنایی با تمدن پوسیده غرب طراحی کرده آیا ما نیز با همان سرعت به جلو حرکت کرده ایم و آیا آن میزان رشد را داشته ایم؟ فکر میکنم دلیل آن نیز این است که کارسازی مهم را در تبلیغ مدرن نداشته ایم، خلاقیت و نوآوری کمتر وجود داشته از این رو باید به این حوزه هم نگاه جدی داشت.
راهکار شما برای تحقق این امر چیست؟
آقا بارها به جهاد تبیین اشاره کرده اند، دشمن به ثانیه عمل میکند، فعالیت دشمن در فضای مجازی بسیار قدرتمند است، اگر ما بتوانیم مخاطبان را به صورت فیزیکی داشته باشیم خوب است اما باید خلاق باشیم باید در کشور بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب کار کنیم، ما هنوز حرفهای آقا را نفهمیدهایم، مأموریتهای ضروری را باید مورد توجه قرار دهیم، آقا بارها به جهاد تبیین اشاره کرده اند، دشمن به ثانیه عمل میکند، فعالیت دشمن در فضای مجازی بسیار قدرتمند است، اگر ما بتوانیم مخاطبان را به صورت فیزیکی داشته باشیم خوب است اما باید خلاق باشیم. باید از گروههای جهادی تشکر کنم، یکی از خلاقیتها و رموز موفقیت انقلاب این است که کارهایش را با انقلابیها میبندد، از مجموعههایی که خودجوش و مجاهدانه فرمایشات رهبر معظم انقلاب را میشنوند، درک میکنند کار سازمانی انجام میدهند و در کشور کار میکنند.
در اصفهان تعداد گروههای جهادی زیادی را داریم که در عرصه تبلیغ به خوبی کار میکنند، من اعتقاد دارم که این گروهها باید در حوزه تبلیغات اسلامی مدیریت کنند.
ما در اصفهان جوانی را داریم که با بچههای دهه ۸۰ و ۹۰ کار میکند، به گفته خودش شناسایی این قشر کار سختی نیست و تنها خلاقیت میخواهد.
طی پنج ماه مدیریت خود در اصفهان در راستای تحقق این امر چه اقداماتی را انجام دادهاید؟
من حدود ۵ ماه است که در اصفهان فعالیت دارم، سعی داشته ایم کارهای خلاقانه ای را انجام دهیم اما موانع زیادی را نیز داریم برای مثال برای برپایی محفل قرآنی در چهارباغ که در کشور و حتی جهان مورد توجه قرار گرفت و پیامهای قدردانی زیادی را از داخل و خارج از کشور دریافت کردیم؛ ما میخواهیم در چهارباغ و میدان نقش جهان به دنبال مخاطبانمان برویم، میخواهیم جشنهایمان را به بطن جامعه بکشانیم، جشنهایمان را در فضاهای عمومی شهر برگزار کنیم، جوانان ما به دنبال فساد نیستند، دشمن فساد را میآورد که جوانان را از ما بگیرد، ما باید شادی جوانان را تأمین کنیم.
جوان امروز نیاز به دیده شدن دارد، ما باید جوان را ببینیم، ما باید کار را به جوانان واگذار کنیم، امام از جوانان و نوجوانانی که ظاهر انقلابی نداشتند، انقلابی ساخت.
برای انجام فعالیتهای خلاقانه در اصفهان به چه ابزارهایی نیاز دارید؟
اگر درصدد بروز اتفاقات جدید هستیم باید به روز شویم، حضور انسانهای مبتکر و بروز و کسانی که به مقتضیات زمان آشنایی دارند بسیار مهم است، باید از طلاب مبتکر و از خودگذشته از جمله کسانی که در بحران کرونا به عنوان پرستار، غسال و … همکاری داشتند و با جان خود به میدان آمدند استفاده کنیم.
از سویی نیاز به حمایت زیرساختی در زمینه نرم افزاری، سخت افزاری و نیروی انسانی داریم، اما با همه این شرایط باید بگویم با حضور منابع انسانی جهادگر میتوانیم با همین امکانات نیز کار کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: راهبری زیست بوم فرهنگی تبلیغی از طریق گفتمان سازی و هسته های مردمی
حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در گفتگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در تشریح دستاوردهای سازمان تبلیغات اسلامی در هرمزگان بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نقش بسیار مهمی در عرصه فرهنگ دینی دارد. تبلیغ اسلام ناب محمدی از مهمترین رسالتهای سازمان تبلیغات اسلامی است. سیاستهای سازمان تبلیغات اسلامی براساس اندیشه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تدوین شده است.
حجت الاسلام انصاری راد خاطرنشان کرد: تبیین انحطاط و بطلان مکتبهای الحادی و انحرافی و مبارزه با آفتهای التقاط و تحجر با تکیه بر جامعیت اسلام و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی مردمی و برانگیختن احساس مسئولیت عمومی در قبال اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به برخورداری از پردیسان آنلاین، کتاب، رساله، اعزام مبلغان دینی و ساماندهی هیاتهای مذهبی، در مسائل اجتماعی ورود یافته و در بخش کاهش آسیبهای اجتماعی به راه اندازی قرارگاه و پایگاه اجتماعی مبادرت کرده و توجه به موضوع خانواده، مساله جمعیت و نسل جوان را در دستور کار خود قرار داده است. این سازمان با سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، تاسیس مراکز اطلاع رسانی و اعزام مبلغ به مناطق مختلف روستایی و شهری، اشاعه فرهنگ اسلامی را بر عهده دارد، با توجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی شبکههای مختلف تبلیغی را بر عهده دارد از این رو بنا بر تاکید مقام معظم رهبری در جهت تبلیغ گام دوم انقلاب پیش قدم شده است.
در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی مسجد محوری و محوریت امام محله با جدیت پیگیری میشود و آسیبهای اجتماعی محله با نقش آفرینی درست و رابطه صحیح امام و امت بر طرف میشود به گفته حجت الاسلام انصاری راد، در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی مسجد محوری و محوریت امام محله با جدیت پیگیری میشود و آسیبهای اجتماعی محله با نقش آفرینی درست و رابطه صحیح امام و امت بر طرف میشود. از جمله فعالیتهای دیگر سازمان تبلیغات اسلامی، توسعه، گسترش و ساماندهی فعالیتهای قرآنی است که برنامههای متنوعی در این حوزه در دست اجراء است.
وی خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی هرمزگان در دوره جدید که مهمترین ماموریت آن راهبری زیست بوم فرهنگی تبلیغی جمهوری اسلامی ایران از طریق گفتمان سازی و هستههای مردمی هستند، لذا در این دوره چهار ساله برنامههای متفاوتی در زمینه آموزش، فرق و مذاهب، تشکلها، قرآنی، اعزام، رسانه، بانوان در دستور کار خودش قرار داده است که همه این برنامهها با الهام از فرمایشات صریح مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه استان هرمزگان در حوزه فرهنگ وضعیت خوبی را تجربه میکند اما باید برای مقابله با جریانات مختلف انحرافی و فرهنگی تدبیری اندیشیده شود که این مهم نیز با تلاش روحانیون و طلاب محقق خواهد شد.
وی ابرازداشت: تبلیغات اسلامی هرمزگان دوشادوش همسنگران خود در سایر استانها تحت منویات رهبری عزیز با اجرای سیاستهای مرکزی سازمات تبلیغات کشور با اعزامهای فصول تبلیغی و برگزاری گارگاه های متعد متناسب به نوع نیاز جامعه تبلیغی و اجتماع هدف مردمی و همچنین اعزام متخصصین حوزههای مختلف اجتماعی در سطح استان تمام اهتما خود را در جهت تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به کار گرفته است که ریز برنامههای چهارساله ارسالی به پیوست موید آن میباشد. امید است ذل توجهات حضرت ولی عصر عج و در سایه سار رهنمودهای عزیزرهبر فرزانه انقلاب در عرصه تبلیغ اسلام ناب صاحب توفیق روز افزون باشیم.
وی ابراز داشت: تمامی افراد در مناصب مختلف شغلی نسبت به وضعیت کنونی جامعه مسئول هستند و در صورت کم کاری باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند. جامعه تبلیغ باید در چنین شرایطی به دولت کمک کند حضرت آقا فرمودند دولت کار بزرگی را انجام میدهد و همه موظف به همکاری هستند. مقام معظم رهبری، وظیفه سنگینی تحت عنوان جهاد تبیین بر عهده همگان گذاشتند لذا این وظیفه در شرایط حساس کنونی که به نوعی جراحی اقتصادی برای قطع سودجویان غیر منصف پدید آمده را باید به نحو احسن انجام دهیم.
ادامه گفت و گو را اینجا ببینید.
Thursday, 28 November , 2024