در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین، ضمن بررسی لوایح مربوطه شهرداری بر لزوم جمع‌آوری و ساماندهی هرچه سریع‌تر سگ‌های ولگرد تأکید شد.

به گزارش پردیسان آنلاین از قزوین، جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین عصر امروز _یکشنبه یازدهم شهریور_ به ریاست محسن حق‌شناس و با حضور فاطمه اشدری، داوود میراشه معاون خدمات شهری، مهدی امینی رئیس سازمان مدیریت پسماند، علیرضا منجم مدیرعامل سازمان زیباسازی، دوستی نسب مدیر هماهنگی امور نواحی و با هدف بررسی لوایح مربوطه شهرداری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، لایحه سازمان زیباسازی شهرداری شامل اخذ مجوز برای عقد قرارداد چاپ بنر به متراژ ۲۳ هزار متر و به مدت یکسال مورد بررسی قرار گرفت و پس از تأیید جهت تصمیم‌گیری نهایی راهی صحن شورا شد.

در ادامه لایحه سازمان ساماندهی مشاغل شهری شامل فروش دو قطعه زمین جهت تأمین بخشی از اعتبارات پروژه بازارچه واقع در خیابان پیروزی با حضور اصغر الهیاری رئیس این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تأیید شد.

در بخش دیگری از این جلسه لوایح اخذ مجوز تأمین نیروهای فصلی مورد نیاز سازمان مدیریت پسماند نیز با حضور امینی رئیس این سازمان بررسی شد و مورد موافقت قرار گرفت.

گفتنی است؛ بررسی نامه معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص ساماندهی سگ‌های ولگرد از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و در این راستا امینی رئیس سازمان مدیریت پسماند به تشریح اقدامات این سازمان در راستای زنده‌گیری و ساماندهی سگ‌های ولگرد در شهر قزوین پرداخت.

همچنین رئیس و اعضای کمیسیون نیز در سخنانی بر لزوم ساماندهی و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد و مدیریت بوستان‌های شهری مبنی بر ممنوعیت ورود سگ به این فضاها تاکید کردند.

در ادامه این جلسه دوستی نسب مدیر هماهنگی امور نواحی به بیان گزارش اقدامات خود در خصوص مشکلات نواحی و جلسات با شورایاران پرداخت و اظهار کرد: مشکلات نواحی احصا و دسته‌بندی شده است و باید در ادامه مسیر ببینیم جلسات همکاری و رفع مسائل را چگونه پیش ببریم.

محسن حق‌شناس، رئیس این کمیسیون در ادامه با بیان اینکه طی جلسات متعدد این کمیسیون با شورایاران در دور اول مشکلات نواحی احصا شده است، خواستار بررسی مشکلات نواحی با حضور شورایاری‌ها به صورت موضوعی متناسب با سازمان‌ها شد.