آیین نکوداشت زنده‌یاد غلام‌رضا مرشد ورزنده معروف به رضا ورزنده، استاد مسلم سنتور ایران در فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد. فرهنگ‌سرای مهر در این مراسم که همزمان با چهل ‌و چهارمین سالمرگ این استاد بی‌بدیل و صاحب سبک و با حضور خانواده وی به صورت محدود و با رعایت […]

آیین نکوداشت زنده‌یاد غلام‌رضا مرشد ورزنده معروف به رضا ورزنده، استاد مسلم سنتور ایران در فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

فرهنگ‌سرای مهر در این مراسم که همزمان با چهل ‌و چهارمین سالمرگ این استاد بی‌بدیل و صاحب سبک و با حضور خانواده وی به صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شد، از فعالیت هنری این هنرمند فقید تبجیل کرد.

شهردار کاشان در این برنامه با اشاره به اینکه هنر، زبان مشترک همه ملت‌ها است به بیان اهمیت و جایگاه هنر موسیقی به عنوان ناب‌ترین هنر پرداخت و گفت: سابقه موسیقی از همه هنرها دیرینه‌تر است چرا که صدای طبیعت تا ابد می‌ماند و هرگز پایانی برای موسیقی نیست و خداوند به مومنان قول صدای خوش در بهشت را داده است.

سعید ابریشمی‌راد با توجه به اینکه غلام‌رضا ورزنده نواختن سنتور را نزد پدرش که مرشد زورخانه بوده، فرا گرفته به معجزه عشق در هنر وی اشاره کرد و گفت: عنصر عشق در این خانواده خیلی پررنگ بوده است.

وی فعالیت هنری رضا ورزنده استاد مسلم سنتور ایران را چیزی شبیه معجزه دانست چرا که معجزه با عشق صورت می‌پذیرد و عشق و معجزه در پیشبرد کار این هنرمند بسیار اثرگذار بوده است.

در ادامه این مراسم رباب ورزنده دختر این هنرمند فقید با خاموش کردن کیک تولدش در سخنانی کوتاه درباره شخصیت پدرش صحبت کرد.

پخش کلیپ معرفی استاد رضا ورزنده، اجرای نوازندگی حسین کیانی از دوستان خانوادگی استاد ورزنده و سید‌علی مسعودی‌علوی از هنرمندان نوجوان کاشانی با سنتور از جمله بخش‌های این برنامه بود که بسیار مورد استقبال حضار قرار گرفت.

از دیگر برنامه‌های این نکوداشت، به تصویر کشیدن نقاشی پرتره این هنرمند فقید توسط مهدی رعیتی به صورت همزمان در برنامه، اجرای موسیقی سنتی(گروه موسیقی اساتید کاشانی)، معرفی استاد ورزنده از زبان کاوه بانج شفیعی و نوازندگی سنتور به سبک استاد رضا ورزنده، اهداء هدیه به خانواده ورزنده و تقدیر از تعدادی اساتید و هنرمندان رشته موسیقی بود.

غلامرضا مرشد ورزنده معروف به ‘رضا ورزنده’ متولد سال ۱۳۰۵ در کاشان است که در بهمن ۱۳۵۵ در حین نوازندگی بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع و در قطعه ۸ ردیف ۴۷ بهشت زهرا به خاک سپرده شده است.