حسین فلاح نژاد روز شنبه در گفت و گو با پردیسان نوین با اشاره به بیکاری فعالان تعدادی از مشاغل در استان به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: کارگران بیکار شده می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با مراجعه به پایگاه اینترنتی بیمه بیکاری ثبت نام کنند. وی ادامه داد: فقط بیکاران غیرارادی مشمول قانون ‌کار که بیمه شده […]

حسین فلاح نژاد روز شنبه در گفت و گو با پردیسان نوین با اشاره به بیکاری فعالان تعدادی از مشاغل در استان به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: کارگران بیکار شده می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با مراجعه به پایگاه اینترنتی بیمه بیکاری ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: فقط بیکاران غیرارادی مشمول قانون ‌کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون کار و بیمه بیکاری هستند، می‌توانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

فلاح‌نژاد درباره فرایند ثبت‌نام و برخورداری از بیمه بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه کد رهگیری دریافت می‌کند و پس از بررسی اطلاعات مشمولان، دریافت تسهیلات و بیمه بیکاری به آنها پیامک ارسال می شود و پس از ثبت شماره حساب، فرد از طریق سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهد کرد.

وی یادآور شد: برپایه شیوه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ۱۱ فروردین امسال به امضای مشترک معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی رسید و به همه استان‌ها ابلاغ شد، ۱۰ گروه از فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده‌اند و به صورت غیرمترقبه کسب و کار آنها دچار آسیب شده و کارگران این فعالیت‌ها هم مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند می‌توانند از مزایای این نوع بیمه بیکاری طبق ضوابط قانونی بهره‌مند شوند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان مرکز استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری اکنون به بیش از ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده و علاوه بر ابتلای نزدیک به دو میلیون نفر به آن، بیش از یکصد هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. 

ابتلای دو نفر به کرونا از ۳۰ بهمن در ایران تایید و به دنبال آن تصمیم‌هایی برای مقابله با شیوع این ویروس اتخاد شد که سبب بیکاری فعالان برخی مشاغل شد.

استان البرز دارای سه هزار ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۳۰۶ هزار نفر بیمه شده اجباری بر پایه آخرین آمار اعلام شده است.