شهردار قم با اشاره به اهمیت ارتقای سرمایه اجتماعی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: همه وظیفه دارند برای ایجاد اعتماد و اطمینان در ذهن مردم و جهاد تبیین تلاش کنند.

شهردار قم با اشاره به اهمیت ارتقای سرمایه اجتماعی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: همه وظیفه دارند برای ایجاد اعتماد و اطمینان در ذهن مردم و جهاد تبیین تلاش کنند.

به گزارش پردیسان آنلاین، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در بازدید از صدا و سیمای مرکز قم و جلسه با مدیرکل جدید این رسانه اظهار کرد: حل معضلات مردم و ارتقای کیفیت زندگی شهروندی به تقویت بنیان‌های ارتباطی وابسته است و در هر عرصه‌ای که خدمت رسانی به مردم وجود دارد، می‌توان یک همکاری مستحکمی بین صدا و سیما و شهرداری ایجاد کرد.

وی با اشاره به گستردگی خدمات شهرداری‌ها افزود: موضوعات عمومی مثل جمع آوری زباله و فرایندهای مرتبط با آن و یا مباحث تاکسی رانی، طرح‌های جامع شهری، فضاهای سبز، مسائل شهرسازی و مسائل دیگر به قدری گستره وسیعی دارند که چالش‌های مختلفی در این زمینه‌ها پیش می‌آید، اگر با پختگی و دید وسیع به آنها پرداخته شود خیلی از مشکلات برطرف می‌شود.

شهردار قم با تاکید بر اینکه همکاری مشترک می‌تواند قضاوت‌های ناصحیح را کاهش دهد و کارها را تسهیل کند، خاطرنشان کرد: باید تفاهم نامه‌ها و چارچوب‌های همکاری بین صدا و سیما و شهرداری قم صورت گیرد تا تعاملات به خوبی پیش رود.

سقائیان‌نژاد قم را یک جهان شهر دانست و تاکید کرد: برجستگی‌هایی در قم است که می‌توان در روز قم آنها را نشان داد و به تصویر کشید. می‌توان از بیان آنچه که ظرفیت‌های این شهر است و بیان نشده آغاز کرد.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید اجازه داد اختلافات برخی نهادها به بدنه جامعه و میان مردم کشیده شود و آرامش را از افکار عمومی بگیرد، گفت: دوری از حواشی موجب ایجاد یک انسجام در موضوعات رسانه‌ای حول مسائل شهر می‌شود.

قطعاً بعد از صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، همه وظیفه دارند برای ایجاد اطمینان در دل مردم تلاش کنند. شهردار قم عنوان کرد: نگاه مثبت شهروندان نسبت به شهرداری که در اثر خدمات این ارگان ایجاد شده به نوعی سرمایه نظام است.

سقائیان‌نژاد گفت: بیان خدماتی که مردم لمس می‌کنند در ایجاد اطمینان جامعه تأثیرگذار است. شهرداری قم دست همکاری با مجموعه صدا و سیما را می‌فشارد و آماده هرگونه تعامل برای ایجاد فضای مثبت در جامعه است.