جدول توزیع مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و رتبه بندی کشورها به طور کامل در ادامه آمده است.

به گزارش پردیسان آنلاین، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در روز _جمعه پنجم مرداد_ در کنار و روی رودخانه سن به‌طور رسمی آغاز شد تا المپین‌های کشورهای مختلف برای کسب مدال‌های سه‌گانه در هر رشته ورزشی با یک‌دیگر به رقابت بپردازند. سی‌وسومین دوره از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ششم تا بیست‌ویکم مرداد برگزار می‌شود. ایران با کاروانی متشکل از ۴۰ ورزشکار در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارد، نخستین مدال طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴ به ورزشکار چین، نخستین مدال نقره به ورزشکار کره جنوبی و نخستین مدال برنز به ورزشکار قزاقستان رسید.

در پایان روز نخست بازی‌های المپیک پاریس کاروان ورزشی کشور استرالیا با کسب سه مدال طلا و دو مدال نقره در رده نخست جدول مدالی قرار گرفت، همچنین کاروان کشور چین با دو مدال طلا و یک برنز در رده دوم و کاروان آمریکا با یک مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز در رده سوم قرار دارند. فرانسه میزبان نیز با یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز در پله چهارم ایستاد.

هشت نماینده کشورمان رقابت خود را در رشته‌ها قایق‌رانی، ژیمناستیک، تیراندازی، شمشیربازی و تنیس روی میز آغاز کردند، اما موفق به کسب مدال نشدند. در روز نخست مهدی الفتی در رشته ژیمناستیک فوق‌العاده ظاهر شد و به‌عنوان نفر هشتم راهی فینال پرش خرک شد.

جدول کامل اهدا مدال‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴:

جدول کامل مدال‌ های المپیک پاریس ۲۰۲۴ در پایان روز اول بازی‌ها شنبه ۶ مرداد+ جزئیات اصلی