حسنعلی اصغری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌ آموزان پایه‌های دوم تا ششم دوره ابتدایی، پایه‌های هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش) از اواخر فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۳خرداد ماه ادامه دارد. […]

حسنعلی اصغری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌ آموزان پایه‌های دوم تا ششم دوره ابتدایی، پایه‌های هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش) از اواخر فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۳خرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط پیش آمده روش منعطف برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت : با دو روش فردی و گروهی می توان نسبت به سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان اقدام کرد.

اصغری ادامه داد: در بخش فردی والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش ورود دانش آموزان و با ثبت کد ملی و سریال شناسنامه و پرداخت الکترونیکی هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.

این مسوول اضافه کرد : همچنین در بخش گروهی نیز مدیران مدارس می توانند از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

وی تاکیدکرد: والدین دانش آموزان و مدیران مدارس می‌توانند با مراجعه به سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به روش فردی و گروهی اقدام به خرید و ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت : هیچ کتابی در کتاب‌فروشی‌های سطح شهر قزوین ثبت نام و توزیع نخواهد شد.

اصغری تصریح کرد: کم توجهی نسبت به ثبت نام کتب درسی از سوی والدین در ابتدای سال  می تواند مشکلات زیادی را برای دانش آموزان و معلمان ایجاد کند که توصیه می شود مدیران مدارس و والدین برای ثبت نام پیش از اتمام زمان مقرر اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های درسی دانش آموزان در محل تحصیل مندرج در سامانه ثبت توزیع خواهد شد ، افزود : اگر محل تحصیل و یا پایه تحصیلی دانش آموزی تغییر کند ، نیمه دوم مرداد ماه شرایط ویرایش اطلاعات مجدد فراهم خواهد شد و والدین هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

استان قزوین دارای ۲۵۰هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.