معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، تکمیل گذرگاه شمال-جنوب را جدیترین طرح در دست اجرا بین ایران و روسیه دانست و گفت: تکمیل قطعه ۱۶۲ کیلومتری رشت – آستارا برای هر دو کشور، اولویت اساسی است.
به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید کمال هادیانفر، که به دعوت معاون وزیر حمل و نقل روسیه برای شرکت در هجدهمین گردهمایی و نمایشگاه بینالمللی هفته حمل و نقل روسیه به مسکو سفر کرده است، در پایان مذاکرات دوجانبه با همتای روسی خود از توافقات جدید در صنعت حمل و نقل خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ایران و روسیه در تمام زمینههای حمل و نقل ریلی، جادهای، هوایی و دریایی همکاریهای مشترک دارند و در دیدار با معاون وزیر حمل و نقل روسیه درباره همه این موضوعات، از جمله برخی رفع موانع و مشکلات مذاکره شد.
وی افزود: برخی موانع از سمت کشور روسیه است و برخی موانع نیز در پیچ و خمهای اداری وجود دارد که باید به سرعت اصلاح شود، اما در مجموع توافقات خوبی صورت گرفت.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، تکمیل گذرگاه شمال-جنوب را جدیترین طرح در دست اجرا بین ایران و روسیه دانست و گفت: تکمیل قطعه ۱۶۲ کیلومتری رشت – آستارا برای هر دو کشور، اولویت اساسی است.
هادیانفر با تمجید از تلاشهای رئیسجمهور کشورمان برای رفع سریع موانع و مشکلات پیش روی اجرای این طرح مهم گفت: بحث تملک اراضی و رفع برخی موانع اداری در داخل کشور سرعت گرفته و با سرمایهگذاری یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری روسیه، این طرح به زودی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
وی به چشمانداز افزایش حجم حمل و نقل کالا اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه، باید حجم مبادلات کالا از ۱۶ میلیون تن کنونی به ۴۰ میلیون تن افزایش پیدا کند و یکی از زیرساختهای اصلی آن، تکمیل گذرگاههای ریلی، از جمله راهگذر شمال-جنوب است.
دستور کار دولت روسیه توسعه و تکمیل گذرگاه ریلی حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب است
ناتالیا زادونسایا، مدیر سازمان گذرگاههای حمل و نقل بینالمللی روسیه نیز با اشاره به ضرورت تکمیل گذرگاه ریلی شمال-جنوب اظهار کرد: توسعه و تکمیل گذرگاه ریلی حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب در حال حاضر یکی از دستور کارهای جدی دولت روسیه در راستای تحکیم روابط اقتصادی با همسایگان و به ویژه ایران است.
وی با بیان اینکه تکمیل این گذرگاه یکی از موضوعات اولویتدار برای روسیه است، افزود: طرح تکمیل راهگذر شمال – جنوب و اتصال شمال اروپا به شبه قاره هند، از سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز شده، اما از سه سال پیش، دولت روسیه توجه خود را به تسریع در تکمیل آن جلب کرده است.
مدیر سازمان گذرگاههای حمل و نقل بینالمللی روسیه تصریح کرد: در مسیر این راهگذر کشورهای دیگری هم وجود دارند، اما شریک اصلی گذرگاه حمل و نقل شمال – جنوب برای روسیه، جمهوری اسلامی ایران است.
در هجدهمین گردهمایی و نمایشگاه بینالمللی هفته حمل و نقل روسیه که از روز سهشنبه در مسکو آغاز شده، صدها شرکت بزرگ از روسیه و ۱۴ کشور جهان، تازهترین دستاوردهای خود در زمینه حمل و نقل ریلی، جادهای، دریایی و هوایی را عرضه کردهاند.
Saturday, 23 November , 2024