پایتخت فرانسه تلاش می‌کند از اقلام بازمانده از المپیک برای استفاده مجدد و کاهش زباله بهره ببرد.

به گزارش سرویس ترجمه پردیسان آنلاین، بازی‌های المپیک به پایان رسید اما همه تجهیزات هنوز آنجا هستند و اکنون به عنوان یادگاری از بزرگترین نمایش ورزشی بدون استفاده باقی مانده‌اند. حال سرنوشت آن‌ها چه خواهد شد؟ آیا پاریس به وعده خود مبنی بر برگزاری سبزترین بازی‌های تاریخ عمل خواهد کرد؟

ظاهراً، سازماندهی بازی‌های المپیک به معنای سفارش ۶ میلیون قطعه برای ساخت کل تجهیزات بود. اقلام شامل اشیایی از توپ تنیس گرفته تا صندلی و استیج تا شن و ماسه مورد استفاده در زمین‌های والیبال ساحلی و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

برای شروع، بعضی از تجهیزات در طول بازی‌های پارالمپیک آتی از ۲۶ اوت تا هشتم سپتامبر که در پاریس نیز برگزار می‌شود، مجدداً استفاده خواهند شد. با این حال، پس از پایان بازی‌های پارالمپیک، برگزارکنندگان ادعا می‌کنند که ۹۰ درصد از تجهیزات خانه و کاربردهای جدید پیدا می‌کنند و دوباره مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این اقدام نقطه مقابل سنت‌های بیهوده رویدادهای جهانی قبلی است که طی آن‌ها سازه‌ها و تجهیزاتی ساخته شدند که برای سال‌ها متروک و بلااستفاده باقی ماندند.

تکلیف ۶ میلیون کالای بازی‌های المپیک پاریس چه می‌شود؟

زندگی دوم برای تجهیزات المپیک

درست است که ایجاد یک رویداد کاملاً پایدار و سبز در چنین مقیاس بزرگی دشوار است، اما سازمان‌دهندگان پاریس سعی کردند مسیری را ایجاد کنند که بتواند روش انجام کارها را بهتر در آینده نشان دهد.

به عنوان مثال، شن و ماسه مورد استفاده برای مسابقات والیبال ساحلی در نزدیکی برج ایفل به باشگاهی مشابه داده می‌شود.

بیش از ۱۴ هزار تشک ساخته شده از پلاستیک بازیافتی مورد استفاده در دهکده المپیک به ارتش فرانسه داده می‌شود و پایه‌های مقوایی آنها بازیافت می‌شود.

همچنین تجهیزات ورزشی مانند توپ تنیس و تجهیزات دو و میدانی به باشگاه‌های ورزشی فرانسه اهدا خواهد شد.

مبلمان اداری اجاره شده از شرکت فرانسوی Lyreco پس گرفته شده و توسط این شرکت برای راه‌اندازی یک تجارت جدید مبلمان دست دوم استفاده می‌شود.

جالب‌تر از همه دیوار کوهنوردی و پارک‌های اسکیت‌برد بازی‌ها جابه‌جا خواهند شد تا فرصت‌هایی برای تمرین ورزش برای ساکنان حومه سن-سن-دنیس کم‌درآمد فراهم کنند.

در نهایت، طرفداران ورزش این شانس را خواهند داشت که با خرید اشیایی مانند مشعل‌های ساخته شده با رله (نوعی کلید الکتریکی) یا پرچم‌های مختلف، قطعه بازی‌های المپیک خود را به دست آورند.

تکلیف ۶ میلیون کالای بازی‌های المپیک پاریس چه می‌شود؟