معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، اقدامات در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان را تشریح کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، اقدامات در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان را تشریح کرد.

مجید متین فر در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، با اشاره به اقدامات در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در حوزه شهرسازی در شهرداری قم اظهار داشت: یکی از اقدامات در سال گذشته ارجاع مجازی فایل، نقشه‌های تفکیکی و افرازی با همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان توسط مهندسین شهرساز ذی‌ربط و بررسی و در نهایت تأیید نقشه‌های مزبور توسط شهرداری بود.

به گفته وی، پیاده‌سازی نرم‌افزار تحت وب شهروندی با آدرس برای سهولت اطلاع‌رسانی طرح‌ها و ضوابط و ایجاد شفافیت و گردش آزاد اطلاعات حوزه شهرسازی مورد استفاده شهروندان، سازمان‌ها ، کارشناسان دادگستری نیز در سال جاری صورت گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: امکان پیگیری غیرحضوری درخواست‌های ثبت‌شده در حوزه شهرسازی، امکان خروجی نقشه UTM از سیستم برای تمامی املاک، قابلیت رؤیت و چاپ آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ پس از انشاء رأی و ارسال پیامک به مالک، امکان تصدیق و چاپ گواهی‌های پروانه و پاپان کار در سیستم شهروندی، امکان اعلام اولیه ضوابط ساخت و همچنین عوارض صدور پروانه قبل از مراجعه به شهرداری از دیگر اقدامات بود.

وی ادامه داد: امکان محاسبه عوارض نوسازی سالانه، بارگذاری تصاویر پانوراما ۱۳۹۰  و ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹، در اختیار قرار دادن طرح تفصیلی، مصوبات بروز ماده ۵ ،توافقات ماده ۱۰۱، اطلاعات پروانه‌ها و پایان کارهای صادره در سایت شهروندی، ارسال پیامک وضعیت اعتبار پروانه و بارگذاری آخرین ضوابط مصوب مرتبط با شهرسازی نیز از سامانه‌های ارائه خدمات غیرحضوری حوزه شهرسازی در سال گذشته انجام‌شده است.

متین فر با بیان اینکه امکان پرداخت غیرحضوری فیش‌های نوسازی و درآمد نیز فراهم‌شده است، مطرح کرد: ارسال لینک پیامک فیش درآمد پس از صدور که پس از پرداخت فیش درآمد از طریق سرویس، فیش تأیید صادر می‌شود.

وی اذعان کرد: امکان پرداخت فیش نوسازی و درآمد مرتبط با هر درخواست در کارتابل قمیار دفاتر اسناد رسمی امکان پرداخت فیش نوسازی از طریق قمیار نیز از دیگر اقدامات در حوزه پرداخت های غیرحضوری فیش‌های نوسازی و درآمد بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم صدور پاسخ استعلام آپارتمانی در مناطق بدون نیاز به حضور ارباب‌رجوع را نیز از دیگر برنامه‌ها دانست.

انتهای پیام/