دبیر رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی هموار ساختن مسیر بین نیازهای موجود و خدمات دهنده را هدف این رویداد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین؛حجت الاسلام محمد قطبی مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق و دبیر رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی در آیین افتتاحیه این رویداد که در سالن همایش های امین مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، در خصوص تغییر روش های رفع نیازهای اداری و نهادی سخن گفت.

وی با بیان اینکه در گذشته رفع نیاز برای نهادها و شرکت ها در قالب پیمانکار و کارفرما صورت می گرفت، اظهار داشت: از سال ۲۰۱۱ روش نوینی به نام «خلق ارزش مشترک» ابداع شد که در آن بین نهاد و اداره ای که نیاز دارد با کسی که برطرف کننده نیاز است ارتباط خطی برقرار نمی شود بلکه ضلع سومی اهرم می شود.

حجت الاسلام قطبی ادامه داد: این ضلع سوم در شناسایی دقیق تر نیاز مکمل بوده و حتی مداخله می کند زیرا پیچیدگی های فناوری امروز به حدی است که در بسیاری از موارد خود سازمان نمی تواند دقیقا نیازهای خود را تشخیص دهد؛ عرضه کننده های فناوری نیز که می توانند نیاز ها را تامین کنند و نیاز به مشارکت دارند خود را از طریق واسطه هایی به سازمان های کارفرما معرفی می کنند.

وی با اشاره به رویداد فن دالان منطق آن را هموار کردن نیازها عنوان کرد و اظهار داشت: در رویداد تانا که به هدف توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان قم در حوزه علوم انسانی و اسلامـی و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق شکل گرفت ۳۲ تفاهم نامه امضا شد.

دبیر رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی هدف از این رویداد را هموار ساختن مسیر بین نیازهای موجود و خدمات دهنده ها و عرضه کننده ها دانست و اظهار داشت: تلاش داریم تا با مداخله علمی، دقیق و حکیمانه این نیازها برطرف شود.

وی با اشاره به سخنان دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهوری فناوری را امتداد ویژگی های انسانی دانست و تصریح کرد: فناوری امتداد قدرت انسان است همانگونه که حمل و نقل امتداد قدرت پا بوده، هوش مصنوعی امتداد قدرت مغز انسان است که اگر اینگونه به فناوری نگاه کنیم سرچشمه را گم نمی کنیم و مخاطره ای را از خود دور می کنیم؛ اگر خواستگاه را حفظ کنیم جریان امتداد چشمه است که همیشه می تواند تداوم داشته باشد.