سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: سوگواره ادبی امامزاده موسی مبرقع و چهل اختر با حضور شاعران و مداحان شهرهای مختلف با هدف حفظ، ترویج فرهنگ دینی ۲ آبان ماه در قم برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: سوگواره ادبی امامزاده موسی مبرقع و چهل اختر با حضور شاعران و مداحان شهرهای مختلف با هدف حفظ، ترویج فرهنگ دینی ۲ آبان ماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، سید محمد موسوی‌منش، از برگزاری اولین سوگواره ادبی «یک ماه و چهل اختر» در ایام وفات حضرت موسی مبرقع(ع) خبر داد و اظهار کرد: این برنامه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، تولیت آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) و مشارکت سازمان‌های فرهنگی استان قم و شهرداری و حوزه هنری شهر کاشان اجرا خواهد شد.

موسوی‌منش در ادامه اظهار داشت: این سوگواره ادبی برای اولین‌بار در رثای حضرت موسی مبرقع(ع) و چهل اختر، که در مجاورت این امامزاده مدفون هستند، برگزار می‌شود و برگزاری این مراسم با هدف پاسداشت مقام این امامزاده و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) در حوزه شعر و مداحی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: این سوگواره، چهارشنبه ۲ آبان‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار می‌شود و شاعران و مداحان برجسته از شهرهای قم، کاشان، زنجان و تهران به مدیحه‌سرایی و شعرخوانی در وصف حضرت موسی مبرقع(ع) خواهند پرداخت.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اهمیت این برنامه افزود: برگزاری چنین سوگواره‌هایی فرصت مناسبی برای ایجاد فضای فرهنگی و دینی و احیای آیین‌های مذهبی به‌شمار می‌رود و همچنین از شاعران و مادحین برجسته جهت خلق آثار فاخر در این حوزه دعوت شده است.

وی با اشاره به اینکه از دبیرخانه دائمی سوگواره ادبی امامزاده موسی مبرقع(ع) رونمایی خواهد شد، گفت: هدف از ایجاد این دبیرخانه، جمع‌آوری آثار ادبی سالانه و تدوین آن‌ها در قالب کتاب است تا این آثار به‌عنوان یادگارهایی از این سوگواره برای آیندگان باقی بمانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که این سوگواره به‌صورت سالانه برگزار شده و به یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و مذهبی شهر قم تبدیل شود و با برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توان گامی مؤثر در جهت ارتقای فرهنگ و ادبیات دینی و آئینی در کشور برداشت.