رقابت های المپیک که از ملیت های مختلف در آن حضور دارند تلاش می کنند تا پرچم کشورشان را به اهتزاز در بیاورند اما گاهی مشاهده می شود ورزشکارانی خارج از جریان تیم های ملی کشور های خود برای رسیدن به مدال تلاش می کنند.

به گزارش پردیسان آنلاین؛رقابت های المپیک آنقدر جذاب و دیدنی هست که بسیاری از ورزشکاران حضور در آن رویداد بزرگ را بهانه می کنند و حتی خارج از جریان تیم های ملی کشور های خود برای رسیدن به مدال و البته جوایز المپیکی آن تلاش می کنند.

رمضانف روس که فقط بخاطر المپیک ۲۰۲۴ پاریس تابعیت خود را به بلغاری تغییر داد و در فینال کشتی آزاد حسن یزدانی را شکست داد.
ناهید کیانی و کیمیا علیزاده هم یک رقابت پربیننده در تکواندو بانوان بود که علیزاده با تغییر تابعیت و ایجاد یک فضای سیاسی از ایران رفت و در المپیک پاریس با پرچم بلغارستان در برابر حریف و دوست قدیمی خود از ایران قرار گرفت و شکست خورد.
امین میرزازاده نیز در رقابت برای کسب مدال برنز المپیک۲۰۲۴ در برابر صباح شریعتی کشتی گیر ایرانی الاصل کشور آذربایجان قرار گرفت و در پایان صحنه ماندگاری را در تاریخ المپیک رقم زد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران و قهرمان چندین دوره جهان و مدال آور المپیک نظر ویژه ای نسبت به مهاجرت ورزشکاران دارد که در مصاحبه تصویری زیر قابل مشاهده هست.