مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: سهم سازمان اتوبوسرانی از حمل‌ونقل عمومی در شهر قم از شش درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: سهم سازمان اتوبوسرانی از حمل‌ونقل عمومی در شهر قم از شش درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

به گزارش پردیسان آنلاین، علی نیک در بازدید حجت الاسلام قاسم روانبخش نماینده مجلس شورای اسلامی از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به تعطیل نشدن خدمات‌رسانی اتوبوسرانی در تمام ایام سال، اظهار کرد: ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم در حال خدمات‌رسانی در ناوگان اتوبوسرانی قم هستند.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر روزانه از ناوگان اتوبوسرانی استفاده می‌کنند، افزود: این آمار جابه‌جایی در ایام مناسبتی، بازگشایی مدارس و حوزه متغیر است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم یکی از اقدامات مهم را نظم بخشی در سرفاصله‌ها و زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی قم در نظم‌دهی ناوگان در کشور بی نظیر است و شهروندان از پنج طریق می‌توانند از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها مطلع شوند.

نیک از افزایش سهم اتوبوسرانی در جابه‌جایی شهروندان در سطح شهر خبر داد و تاکید کرد: سهم استفاده از اتوبوس از شش درصد به ۱۲ درصد رسیده که هدف ما رسیدن این آمار به حداقل ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به حذف کامل بازرسی فیزیکی در نظارت‌ها و روند فعالیت‌ها، ادامه داد: دو مکان‌یاب یا موقعیت مکانی بر روی تمام اتوبوس‌های شهری نصب است تا حرکت کامل اتوبوس‌ها به صورت کامل رصد و پیگیری شود.