شهردار منطقه ۸ تبریز گفت: در کف‌سازی بازار بزرگ تبریز از سنگ اسپراخون استفاده می‌شود که با توجه به بومی بودن، این نوع سنگ دارای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما است و همخوانی خوبی با بافت تاریخی بازار دارد.

به گزارش پردیسان آنلاین از آذربایجان شرقی، حسین منیری‌فر شب گذشته _شنبه ششم مرداد_ در جمع خبرنگاران از تلاش منطقه ۸ شهرداری تبریز برای توسعه معابر پیاده راهی و همگون‌سازی معابر با قدمت تاریخی معابر در هسته مرکزی شهر خبر داد و اظهار کرد: در راستای همگون‌سازی معابر بافت تاریخی شهر با هویت تاریخی منطقه، عملیات سنگفرش خیابان ارتش شمالی، حد فاصل میدان ساعت تا میدان شهدا طی روزهای آینده اجرایی خواهد شد که در این راستا از روزهای گذشته عملیات تخریب آسفالت این مسیر آغاز شده است و به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر بررسی و مطالعه اجرای سنگفرش در خیابان ارتش شمالی با طراحی منحصربه‌فرد با استفاده از سنگ کوبیک توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز انجام شده است و با اتمام عملیات تخریب آسفالت و زیرسازی مسیر، این گذر پرتردد به شکل زیبایی سنگفرش خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به مشخصات پروژه سنگفرش خیابان ارتش شمالی، تاکید کرد: این پروژه به طول ۵۰۰ متر و عرض ۲۰ متر اجرایی می‌شود که در قالب آن ۱۰ هزار مترمربع سنگفرش اجرا خواهد شد.

منیری‌فر از اجرای عملیات سنگفرش و کف‌سازی دربند جامع حدفاصل تلیسچی بازار تا قیز بستی بازار خبر داد و گفت: به منظور تکمیل عملیات سنگفرش بازار تاریخی تبریز طی روزهای گذشته، عملیات کف‌سازی دربند جامع حد فاصل تلیسچی بازار تا قیز بستی بازار آغاز شده است و طی روزهای آینده تکمیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به کف‌سازی بازار تبریز، تاکید کرد: از سال گذشته، کف‌سازی بیشتر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام شده بود که این نوع کف‌سازی موجب انتقال رطوبت کف به ستون‌ها، طاق‌ها و آسیب زدن بر بافت آجری بازار می‌شد و هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم نداشت.

شهردار منطقه ۸ تبریز افزود: با تلاش عوامل فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸، طی سال‌های اخیر بالغ بر ۹۰ درصد معابر بازار تاریخی تبریز سنگفرش شده است و ۱۰ درصد باقی مانده نیز طی ماه‌های آینده کف‌سازی خواهد شد.

منیری‌فر با اشاره به جنس سنگ‌های مورد استفاده در کف‌سازی دربند جامع، اظهار کرد: در کف‌سازی این بازار از سنگ اسپراخون استفاده می‌شود که با توجه به بومی بودن این نوع سنگ دارای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما است و همخوانی خوبی با بافت تاریخی بازار دارد.