منصور درویشی در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به تأکید سازمان قطار شهری در استفاده از تولیدات داخلی اظهار داشت: رویکرد سازمان قطار شهری و شهرداری قم بهعنوان کارفرمای پروژه مترو از ابتدا این بود که حمایت از توانمندیها و تولیدات ساخت داخل و شرکتهای توانمند داخلی را در برنامه داشته باشیم. مدیرعامل سازمان […]
منصور درویشی در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به تأکید سازمان قطار شهری در استفاده از تولیدات داخلی اظهار داشت: رویکرد سازمان قطار شهری و شهرداری قم بهعنوان کارفرمای پروژه مترو از ابتدا این بود که حمایت از توانمندیها و تولیدات ساخت داخل و شرکتهای توانمند داخلی را در برنامه داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه متناسب با هر بستهای از تجهیزات موردنیاز قطار شهری تصمیمگیری در رابطه با استفاده از تولیدات داخلی گرفته شد، افزود: در بین این تصمیمگیریها دو الی سه کار جدی درزمینه بومیسازی در قطار شهری صورت گرفته است که یکی از آنها سوزنهای کراس اور است.
درویشی تصریح کرد: بر اساس برنامهریزی اولیه برای تأمین سوزن کراس آور از سازندههای معتبر اروپایی را در برنامه داشتیم اما درنهایت به سمت تولیدات داخلی رفتیم و شرکتی را که سالهاست در حال مونتاژ قطعات خارجی است حمایت کردیم.
وی ادامه داد: با این حمایتها شرکتهای ایرانی میتوانند همان قطعات را در کشور خودمان و در قالب همکاری با شرکتهای دانشبنیان تولید کنند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به استفاده از دستگاه کراس اور ایرانی در پروژه قطار شهری قم افزود: درنتیجه همین حمایتها اولین دستگاه کراس اور تولید داخلی برای اولین بار در صنعت مترو و کلیه قطار شهریهای کشور در قطار شهری قم مورداستفاده قرارگرفته است.**
Sunday, 24 November , 2024