شهردار شیراز با تشریح آخرین وضعیت بزرگترین مسیر گردشگری دوچرخه در کشور گفت: پروژه پیست دوچرخه‌سواری ارتفاعات شیراز یک پروژه ورزشی و گردشگری است که طرفداران زیاد و خاص خود را دارد.

به گزارش پردیسان آنلاین از فارس، محمدحسن اسدی در هفدهمین بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس کلان‌شهر شیراز در بازدید از احداث مسیر دوچرخه‌سواری پارک سه هزار هکتاری کوهسار مهدی «عج» در ورودی بام سبز شیراز اظهار کرد: از سه ماه گذشته مراحل اجرایی این پروژه آغاز شد و روند اجرایی آن در هر مسیر تعیین شده به صورت جدی و بر اساس زمان‌بندی دنبال می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه شهرداری شیراز وارد پروژه‌های بزرگ مقیاس تقاطع و پل‌سازی و خطوط مترو شده است اما این پروژه یک پروژه ورزشی و گردشگری است که طرفداران زیاد و خاص خود را دارد.

شهردار شیراز تصریح کرد: معتقدم اگر اقدامات پیمانکار اجرایی به سرعت دنبال شود، می‌توان بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده این پروژه را در هفته دولت به بهره‌برداری رساند.

اسدی اضافه کرد: پروژه مسیر دوچرخه‌سواری توسط دو منطقه ۳ و ۶ با داشتن دو پیمانکار مجزا اجرا می‌شود.

وی همچنین در پایان سخنان خود این نوید را داد که در هفته دولت، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز خبرهای امیدبخش را در حوزه فعالیت‌ها و طرح‌های عمرانی به مردم گزارش خواهند داد.

آخرین وضعیت بزرگترین مسیر گردشگری دوچرخه در کشور به روایت شهردار شیراز

پیست دوچرخه‌سواری ارتفاعات شیراز، بزرگترین مسیر دوچرخه‌سواری کشور است

محمود صفایی، عضو شورای اسلامی شیراز و مدیر اجرایی این پروژه همچنین در این بازدید اظهار کرد: اقدامات اولیه اجرایی این پروژه از سه ماه گذشته آغاز شد و دستورات لازم جهت اجرای پروژه از سوی شهردار شیراز اعلام شد و پس از آن تصمیمات اجرایی در طراحی مسیر پیاده در کنار مسیر دوچرخه‌سواری، اخذ شد و مقطع مسیر الحاق شد.

وی افزود: هم اکنون در اجرای این پروژه یک مسیر برای دوچرخه سواری و یک مسیر دوم برای پیاده‌روی و ورزش همگانی در حال اجراست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: اجرای این پروژه در شش مقطع در نظر گرفته شده است که از کوهسار تا منصور آباد، منصور آباد تا شهرک جوادیه و بام سبز شیراز در کمربندی تا دریاچه نمک و زیباشهر و کوه نور منتهی خواهد شد.

صفایی ادامه داد: طول این مسیر دوچرخه‌سواری ۲۴ کیلومتر است که بزرگترین پروژه مسیر دوچرخه سواری کشور است.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه مسیر دوچرخه سواری از شهرک جوادیه آغاز شد و در حال حاضر این مسیر تا زیباشهر بالغ بر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: سایر مقاطع تعریف شده این مسیر دوچرخه‌سواری در حال طراحی است که دو مسیر در مرحله تأیید طرح اجراست.

صفایی ابراز امیدواری کرد: با تلاش شهرداری و پیمانکاران مجموعه، عملیات تسریع اجرای پروژه صورت گیرد و با توجه به اینکه این موضوع اعلام شد که در سی‌ویکم شهریور سه مقطع مسیر پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، شهروندان بتوانند از خدمات این پروژه تفریحی و ورزشی که در نوع خود بی‌نظیر است، استفاده کنند.

آخرین وضعیت بزرگترین مسیر گردشگری دوچرخه در کشور به روایت شهردار شیراز

پیست دوچرخه‌سواری ارتفاعات شیراز یک پیست کامل و تخصصی است

مسعود قادری شهردار منطقه ۶ نیز در این بازدید اظهار کرد: مسیر دوچرخه‌سواری بام سبز به صورت یک پیست کامل و تخصصی احداث می‌شود.

وی افزود: مسیر دوچرخه‌سواری حد فاصل شهرک جوادیه تا اکبرآباد به عنوان بخشی از پارک بزرگ شهرداری در ارتفاعات بام سبز شیراز، منظر طبیعی بسیار زیبایی دارد که بی‌شک مورد استقبال ورزشکاران و شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۶ شیراز خاطر نشان کرد: احداث این پروژه گامی مؤثر در رضایت شهروندان، ترویج ورزش پویایی و تحرک در سطح منطقه و شهر شیراز است.

قادری در خصوص مشخصات فنی این پروژه اضافه کرد: در این پیست به طول ۱۸ کیلومتر عملیات خاکبرداری، زیرسازی، ایمن‌سازی و کف‌سازی بتنی و نصب علائم ترافیکی اجرا خواهد شد که بخشی از آن در محدوده شهرداری منطقه ۳ و بخش دیگر آن به طول حدود ۹ کیلومتر در محدوده شهرداری منطقه ۶ قرار دارد.

به گزارش پردیسان آنلاین، پروژه پیست دوچرخه‌سواری ارتفاعات شیراز در مسیرهای بام سبز، کمربندی جوادیه، شهرک زیبا شهر و کوه نور طراحی شده است، در طول مسیر اجرا، طراحی فضاهای مکث پیش‌بینی شده است و این پروژه تحت نظارت دو شهرداری منطقه ۶ و ۳ اجرا می‌شود، پیست دوچرخه‌سواری ارتفاعات شیراز، بزرگترین مسیر گردشگری دوچرخه در کشور خواهد بود که علاوه بر داشتن استانداردهای لازم، مسیری ایمن برای آن طراحی می‌شود.