ایوب کرد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان نوین اظهارداشت: با هدف پیشگیری از بروز تخلفات، ضمن انجام بازدیدهای میدانی و نظارت‌ توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل، ۱۹ نشست کمیسیون ماده ۱۲ مربوط به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل تشکیل که در آنها به  ۱۲۳ پرونده رسیدگی شد. وی افزود: همچنین سال گذشته با برگزاری […]

 ایوب کرد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان نوین اظهارداشت: با هدف پیشگیری از بروز تخلفات، ضمن انجام بازدیدهای میدانی و نظارت‌ توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل، ۱۹ نشست کمیسیون ماده ۱۲ مربوط به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل تشکیل که در آنها به  ۱۲۳ پرونده رسیدگی شد.

وی افزود: همچنین سال گذشته با برگزاری ۱۸نشست کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان،۱۳۸ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان عمده تخلفات رانندگان استان را کسر تجهیزات ایمنی، اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری و مهمترین تخلفات شرکت‌های حمل و نقل را عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سو استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان عنوان کرد و افزود: این اداره‌کل با توجه به ضرورت خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و استفاده کنندگان از خدمات حوزه حمل و نقل، تمام توان خود را برای جلوگیری از تخلفات بکار می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از بهمن سال ۹۸ علاوه بر شرکت‌ها و رانندگان متخلف در بخش حمل و نقل جاده‌ای به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی می‌شود.

کرد بر لزوم برخورد قانونی و قاطع با متخلفان تاکید کرد و از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست علاوه‌بر مراجعه حضوری، شکایات خود را از طریق سامانه‌های تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ جهت رسیدگی سریع به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اطلاع دهند.